„ Lezárult a Zala Megyei Kormányhivatal által vezetett „Ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése” című projekt, amelyről sajtótájékoztató, majd online videókonferencia keretében tartottak tájékoztatást szeptember 15-én a Megyeházán.
A több mint öt éve indult projekt elsődleges célja az volt, hogy a közigazgatáson belüli folyamatok elektronizálásának fejlesztésével a lakosság adminisztratív terhei csökkenjenek.
Dr. Sifter Rózsa, Zala megye kormánymegbízottja eredményesnek nevezte az elmúlt tíz évet, amikor is a közigazgatás fejlesztésével létrejöttek a megyei kormányhivatalok, a járási hivatalok és az országban kialakult a kormányablakok hálózata. Hangsúlyozta: a közigazgatáson belüli folyamatok egységesítését, elektronizálását segítő, az egész országra kiterjesztett közigazgatás-fejlesztési operatív projektek (KÖFOP) egy időben, párhuzamosan több kormányhivatalban indultak el. Mint elhangzott: a gyorsabb, egyszerűbb, egységes és jobb minőségű ügyfélszolgáltatást biztosító fejlesztések egyik elemének, az Ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése című projekt megvalósítására a kormány 2016 januárjában a Zala Megyei Kormányhivatalt jelölte ki.
A projekt megvalósításához kapcsolódó irányítási és koordinációs feladatokat a Miniszterelnökség, a műszaki és minőségbiztosítási feladatokat pedig a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség látta el. A hármójuk alkotta konzorcium az ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztésére 6,262 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült.
Dr. Sifter Rózsa elmondta: a konzorciumi együttműködés során a szakembereknek öt projektelemet kellett megvalósítaniuk. Elsőként a Közigazgatási Tudástár rendszer fejlesztését és kiterjesztését a teljes közigazgatásra, melynek révén egy online felületen elérhető alkalmazás által az ország bármely kormányhivatalában ugyanazt a magas szintű szolgáltatást lehet igénybe venni. Az ügyfélkapcsolati menedzselési rendszer kialakítása két fő projektelem megvalósítását tette lehetővé. A fejlesztés eredményeként bővült a kormányablakokban intézhető ügykörök listája azáltal, hogy a TAJ kártya másodlatának kiadása, majd az erkölcsi bizonyítvány közvetlen igénylése is lehetővé vált a kormányablakokban. Készült egy mobil applikáció, amely az ügyfél és szolgáltató számára is egyszerűsíti az ügyintézést. Megtekinthető például, hogy az egyes kormányablakoknál mekkora a pillanatnyi leterheltség.
A harmadik elem az országosan egységes ügyintéző-elérési rendszer kialakítása, ami egy integrált humánpolitikai és jogosultság kezelési funkciókat ellátó rendszer kialakítását jelenti. A projekt keretében megvalósult az úgynevezett hibajegy kezelő rendszer, a HelpDesk is, ezáltal országosan egységessé váltak az informatikai üzemeltetési feladatok, amelyekhez egységes üzemeltetés menedzselési háttér társul mind az informatika, mind pedig az épületüzemeltetés terén. Végső projektelemként pedig a tisztviselői teljesítményértékelési rendszer modulját is fejlesztették – sorolta fel dr. Sifter Rózsa kormánymegbízott.
A sajtótájékoztatón Balassa Zoltán projektvezető kiemelte, hogy a fővárosi és megyei kormányhivatalok, az Irányító Hatóság, a Miniszterelnökség, valamint az informatikai rendszerek fejlesztésével, kialakításával foglalkozó alvállalkozók példaértékű szakmai munkát végeztek el a megvalósítás során. Englert Tamás szakmai vezető a fejlesztés kapcsán hozzátette, hogy a kormányablakok rendszere a Zala Megyei Kormányhivatal fejlesztésének köszönhetően működhet a jövőben korszerűen.
A sajtótájékoztatót követően a projekt megvalósításában érintett kormányhivatali kollégák részvételével online videókonferencia keretében ismertették a projektért felelős vezetők az elvégzett munkafolyamatokat.
A rendezvényen köszöntőt mondott a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára. György István hangsúlyozta: a kormányt a közigazgatás megújítása során az a szemléletmód vezéreli, hogy az az állampolgárok és vállalkozások számára valódi szolgáltatást nyújtson. A most lezárult projekt fontos mérföldkövet jelent a szolgáltató közigazgatás építésének 2010-ben megkezdett folyamatában – jegyezte meg az államtitkár.
A videókonferencián Balassa Zoltán projektvezető ismertette a projekt szakmai tartalmának fontosabb elemeit, valamint a fejlesztésben résztvevő cégek képviselői adtak részletes tájékoztatást az elkészült projektelemekről.”
Forrás:
Újabb fejlesztések a közigazgatásban; Zala Megyei Kormányhivatal; 2021. szeptember 17.
KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 – Az adminisztratív terhek csökkentése; Széchenyi Terv Plusz; 2015-2021
Ügyfélkapcsolati Rendszerek Fejlesztése (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00053); Zala Megyei Kormányhivatal