„Miután Arad városvezetése év elején bejelentette, hogy sikeresen megvalósították a Városházát érintő ügyintézési műveletek digitalizálását, vagyis különböző engedélyek online is kiválthatóvá váltak, kedden Călin Bibarț polgármester bejelentette, a városvezetés újabb pályázatot nyert a már megvalósult projekt kibővítésére. Az új projekt a Városházához tartozó közintézmények: a helyi rendőrség, a szociális igazgatóság, a személyi nyilvántartó iroda stb. digitalizálását támogatja, a projekt értéke 2 087 022 lej, megvalósítási határideje 16 hónap.
A fejlesztések megvalósítását konzultáció előzi meg, mely során szakértői véleményt kérnek. Ez a következő 2-3 hónapban fog lezajlani, majd a projekt licitációját év végén nyitják meg, hogy kijelöljék a megvalósítást végző vállalatot.
A sajtótájékoztatón a polgármester úgy nyilatkozott, szeretné, ha a fejlesztés megvalósulása után más közintézményekkel (APIA, prefektúra) is hasonló módon, digitális úton felvehetnék a kapcsolatot, mint ahogy a rendőrséggel és a szociális igazgatósággal, ha ők is megteszik a szükséges lépéseket a digitalizáció felé.
A helyi közigazgatás szolgáltatásainak digitális fejlesztésével a magán- és jogi személyek gyorsabban juthatnak hozzá bizonyos dokumentumokhoz, engedélyekhez, mint ha sorban állnának a Városháza ügyfélszolgálati irodájában kiváltásukért.”
Forrás:
A helyi közintézményekre is kiterjesztik a digitális ügyintézést; Bognár Tünde; Nyugati Jelen; 2022. április 19.