„Az ügyfelek túlnyomó többsége elégedett volt a Pest megyében működő kormányablakokban folyó ügyintézéssel – tájékoztatta a megyei kormányhivatal kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-t.
Kiss Attila elmondta, hogy Tarnai Richárd kormánymegbízott a napokban a Pest megyei kormányhivatal tízezredik ügyfelét köszöntötte a megyében legnagyobb forgalmat lebonyolító váci kormányablakban. A kommunikációs vezető közlése szerint a megyében működő három kormányablakban – Érden, Cegléden és Vácott – eddig megfordulók zöme elégedetten távozott.
A kormányhivatal ügyfél-elégedettségi felmérése szerint a válaszadók 98 százaléka udvariasnak, segítőkésznek és türelmesnek találta az ügyintézőket, 99 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy legközelebb is igénybe venné a szolgáltatásokat, illetve ismerőseinek is ajánlaná.
Az egyablakos rendszer kiépítése, illetve a kormányablakok január 3-i megnyitása óta Pest megyében 11 786 ügyet intéztek el az állampolgárok a három városban. Az országos adatokkal megegyezően elsősorban családtámogatási intéznivalókhoz kérnek segítséget, de népszerű szolgáltatás az ügyfélkapu-regisztráció is.
Az ügyfelek többsége (78 százalék) általános tájékoztatásért fordul az ügyintézőkhöz – ismertette a felmérés eredményét Kiss Attila. Mint mondta, a kormányablakban egyszerre több ügyet igyekeznek elintézni az állampolgárok. A hosszú, reggel 8 és este 8 óra közötti nyitva tartás adta előnyökkel kevesen élnek, pedig épp a munkaidőn túli ügyintézés lehetősége volt az egyik cél.
A január 3-án megnyitott kormányablakok 30 ügytípusban (például családtámogatási ellátások igénylése, egyszerűsített honosítási kérelem előterjesztése, ügyfélkapu-regisztráció, az Új Széchenyi-terv keretében elérhető pályázatokról való érdeklődés) állnak rendelkezésre, és általános közigazgatási tájékoztatást is adnak.”
Forrás:
Elégedettek voltak a kormányablakokkal az ügyfelek, Magyar Nemzet/MTI, 2011. augusztus 22.