„A közelmúltban egyre több és alaposabb empirikus kutatás foglalkozott azzal, hogy az internet térnyerése révén milyen módon alakulhatnak át a politikai információkeresés és tartalommegosztás mintázatai. E kutatások értékes adatokat eredményeztek arról, kik és milyen politikai tartalmakat keresnek, fogyasztanak, illetve állítanak elő az új médium se- gítségével. Azonban annak a pontos mértéke, hogy bizonyos jelenségek, például a politikai blogok és a közösségi oldalak milyen mértékben segítenek az átlagembereknek releváns politikai információkhoz jutni, illetve mondanivalójukat szélesebb közönségek számára is elérhetővé tenni, továbbra is szakmai vita tárgya.
Jelen tanulmányban a politikai információkeresési szokások és lehetőségek aktuális ten- denciái mellett a népszerű információforrások sajátosságait és az online tartalommegosz- tás egyes nehézségeit tekintem át. Kifejtésre kerül, hogy habár az információterjesztés költségei radikálisan lecsökkentek, maga a releváns politikai tartalom előállítása a legtöbb polgár számára továbbra is túlságosan erőforrás-igényes lehet, ami az olcsóbbá vált ter- jesztéssel párosulva elősegítheti a piac monopolizálódását a hírportálok, sőt, akár a hét- köznapi politikai blogok között is.”
Forrás:
Tájékozódási lehetőségek és politikai tartalmak megosztása az interneten, Papp Dénes, Politikatudományi Szemle, XX. évf., 2011/2., 106-127. oldalak (pdf)