„Már az ősztől holdig formában működhet tovább a MÁV egy a kormány elé benyújtott javaslat szerint. Erről a MÁV vezérigazgató-helyettese beszélt, aki szerint a vasúttársaság a jelenlegi formájában fenntarthatatlan. Az ügyben megszólalt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese is, aki elmondta, hogy évi 100 milliárd forintot szánnának csak a vasút pályák karbantartására.
Jelenleg is zajlik Balatonalmádiban a I. V-Híd Mérnök Konferencia, ahol a MÁV vezérigazgató-helyettese, Kikina Artúr arról beszélt, hogy a MÁV a jelenlegi formájában egy működésképtelen társaság, amit minél előbb át kell alakítani – szúrta ki a cég Facebook-posztját a Trend FM. Kikina Artúr nem közölt részleteket a vasúttársaság átalakításáról, de annyit elmondott, hogy már egyeztetnek a kormánnyal a lehetőségekről. Állítása szerint benyújtottak egy javaslatot a MÁV átalakítására, ha ezt a kormány elfogadja, akkor ősztől már holdig formájában működhet tovább a társaság. Innentől a MÁV-nak egy különálló szolgáltatási és pályaüzemeltetési része is lenne.
Balatonalmádiban megszólt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese, Csepreghy Nándor is. Elmondta, hogy jelenleg a vasútvonalak majdnem felén sebességkorlátozás van a pályák állapota miatt. Szerinte évente legalább 100 milliárd forintot kell karbantartásra fordítani, hogy a vonatok a megfelelős sebességgel tudjanak közlekedni. A miniszterhelyettes elmondta, hogy a következő évtizedben 15 milliárd eurót akarnak a vasút fejlesztésére fordítani. Ennek az összegnek a fele a pályák karbantartására, a másik a járművek korszerűsítésére menne el.”
Forrás:
Jelenlegi formájában fenntarthatatlan a MÁV működése, még idén átalakulhat a vasúttársaság; Világggazdaság; 2024. január 24.