„Kérdésünkre, hogy a szolnoki lakosok mennyire élnek a Kormányablak nyújtotta lehetőségekkel Korim Éva a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Kormányhivatal sajtófőnöke elmondta: „Leggyakrabban a kormányablak hatáskörébe nem tartozó ügyekben kérnek információt az állampolgárok, ami esetünkben a nyugdíjügyeket jelenti, azon belül is a méltányossági emelés és segély ügyekben adnak tájékoztatást munkatársaink. A kormányablak hatáskörébe tartozó ügyekben legtöbb esetben ügyfélkapu létesítése, utazási utalvány leadása, valamint egyéni vállalkozói tevékenység adatváltozása miatt keresik fel a Kormányablakot.” A kibővülő szolgáltatások, és az egyszerűbb ügyintézésnek köszönhetően a látogatottság is egyre nő: „Az első hónapban, januárban 620, februárban már 700 állampolgár, míg a legutóbbi összesítés szerint, szeptember már 922 ügyfél kereste fel a Kormányablakot. Augusztus 9-én köszöntöttük a Kormányablak ötezredik ügyfelét”
Korim Éva ugyanakkor hozzátette: „Az a tapasztalatunk, hogy a több évtizedes ügyintézési szokásokat nehéz megváltoztatni, ez egy hosszabb folyamat. Arra számítunk, hogy az állampolgárok egyre inkább megismerik a Kormányablakokban intézhető ügyköröket és élnek is ezekkel a lehetőségekkel.””
Forrás:
Miért is jó nekünk a Kormányablak?, Lakatos Éva, Szolnoki Napló, 2011. október