Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Mindent az ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítványról

Szerző: 2024. szeptember 1.No Comments

„Tájékoztató magánszemélyek részére magyarországi ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány igényléséhez

Bizonyos banki szolgáltatások, állami, önkormányzati, illetve egyéb támogatások igénybevételéhez, pályázatokon való részvételhez szükség lehet a meglévő, illetve korábbi ingatlantulajdon igazolására. A megadott feltételek fennállásáról az ingatlan-nyilvántartás adatai alapján lehet meggyőződni. Ehhez szükséges az Ingatlantulajdon fennállásról szóló hatósági bizonyítvány, melyet a Lechner Tudásközpont állít ki. Az alábbi tájékoztató az igényléssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglalja össze.

A magánszemélyek tulajdonában álló ingatlanokat, magánszemélyek kérésére, név szerinti lekérdezéssel, országos hatáskörrel a Lechner Tudásközpont jogosult lekérdezni az általa üzemeltetett számítógépes ingatlan-nyilvántartási adatbázisból. A lekérdezés eredményéről hatósági bizonyítványt állít ki.

E-papír, ügyfélkapuval vagy KAÜ-vel

A gyorsabb ügyintézéshez az ügyfélkapuval vagy KAÜ-vel rendelkező igénylők az e-papír szolgáltatást vehetik igénybe. Az e-papír szolgáltatás elérhető a https://epapir.gov.hu/ webcímen, az alábbi menüpontok kiválasztásával:

  • Témacsoport: Ingatlantulajdonnal kapcsolatos ügyek
  • Ügytípus: Ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány
  • Címzett: Lechner Tudásközpont Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
  • Felhasználás céljának megjelölése: Kérjük minél pontosabban megadni! (pl. hitelügyintézés)
  • Amennyiben soron kívüli ügyintézést kezdeményez, kérjük, töltse ki „A kérelmező soron kívüli ügyintézés igénylésére vonatkozó nyilatkozata” mezőt. (igen/nem)

A weboldalon a csillaggal (*) megjelölt mezők kitöltése kötelező. A kérelem kitöltése során az igénylőnek fokozottan kell ügyelnie, hogy adatait az érvényes személyazonosító igazolványában és lakcímkártyáján szereplő adatoknak megfelelően adja meg.

Ha az igénylő nem rendelkezik ügyfélkapuval/KAÜ-vel

Ha az igénylő nem rendelkezik ügyfélkapuval vagy KAÜ-s bejelentkezéssel, akkor kérelmét papír alapon is benyújthatja. A  kérelem formanyomtatványa ezen a linken érhető el. A formanyomtatványt számítógéppel célszerű kitölteni. Ha erre nincs lehetőség, a kézzel történő kitöltés során az esetleges hibák elkerüléséért az adatokat OLVASHATÓAN, LEHETŐLEG NYOMTATOTT NAGY BETŰKKEL, a személyazonosító igazolványban és lakcímkártyán szereplő adatokkal megegyezően kell megadni.

A kérelem személyesen leadható a Lechner Tudásközpont Bosnyák téri Ügyfélszolgálati Irodájában, melynek címe: 1149 Budapest, Bosnyák tér 5.
Nyitvatartási idő: hétfőtől-péntekig 8:30 – 12:30 óráig

A kérelem postai úton is elküldhető az alábbi címre: Lechner Nonprofit Kft. 1114 Budapest, Pf. 566

A szolgáltatás díja

A hatósági bizonyítvány kiállításának igazgatási szolgáltatási díja 2024. július 29-től 4.800 Ft/fő. A soron kívüli eljárás díja (ügyintézési határidő: 3 nap) további 16.000 Ft/fő, összesen: 20.800 Ft/fő, melyet belföldről az alábbi bankszámlaszámra kell utalni:
Lechner Nonprofit Kft., 10032000-00332921-00000062
A közlemény rovatban feltüntetendő szöveg: Hatósági bizonyítvány (HB) és a kérelmező(k) neve.

További információk: info@takarnet.hu

Forrás:
Mindent az ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítványról; Lechner Tudásközpont; 2024. augusztus 16.