„A mesterséges intelligencia (MI) vállalati implementálása egyre kevésbé kerülhető meg. A vállalati vezetők és megfelelési szakemberek számára lényeges kérdés, hogy miként kamatoztathatják legjobban az MI-ben rejlő lehetőségeket, miközben eleget tesznek a
szabályozói elvárásoknak is. Könnyen úgy tűnhet, hogy például az adatvédelmi vagy megmagyarázhatósági követelmények túlzottan hátráltatják az innovatív előrelépést. Valójában azonban éppen a megfelelés, mégpedig az MI etikai elveinek való megfelelés segítheti az MI potenciáljának magas szintű kihasználását.
…
Úgy tűnik, hogy a pénzügyi szektor az MI bevezetésének kezdeti szakaszában tart: a szereplői alkalmaznak ugyan MI-rendszereket, de egyelőre inkább a kísérletezés és útkeresés, további felhasználási esetek azonosítása és óvatos bevezetése jellemző. A megfelelési kérdések jellemzően az egyedi ötletekhez és projektekhez kapcsolódnak, továbbá a lehetőségek és kockázatok elemzése többnyire a kialakult irányítási és kockázatkezelési kereteken belül történik.
…
Az MI potenciáljának magasabb szintű kihasználása érdekében továbblépés szükséges, amit a tudatosság és stratégiai gondolkodásmód megújítása is segíthet. Lendületet adhat egy olyan szemléletváltás, amely szerint a vállalat egésze tekintetében értelmezendő az MI-megfelelés. Utóbbi pedig e felfogásban nem egy szükséges rossz, nem csupán az elvárások, követelmények teljesítése, „kipipálása”…”
Forrás:
; Babai-Belánszky Tamás; Magyar Nemzeti Bank; 2024. november 7. (PDF)
(Dr. Babai-Belánszky Tamás a Magyar Nemzeti Bank vezető módszertani szakértője.)