„”Az üzleti intelligencia terjedésének oka, hogy a vállalatoknál óriási mennyiségű adatvagyon halmozódott fel, melynek hasznosításában a cégek jelentős potenciált látnak. Ilyen lehet például az ügyféladatok értelmezése, trendek, összefüggések keresése, megértése. Eme szoftvereket leginkább a nagyvállalati szektor keresi, de számos hazai kis-és középvállalat is elkezdte használni a közelmúltban főként adatelemzésre, adatmegjelenítésre” – mondja Arató Bence, a témával foglalkozó BI.hu portál főszerkesztője. Arató szerint jellemzően a sok ügyféllel rendelkező vállalatok, például a bankok használnak ilyen megoldásokat, ahol például az ügyfélelvándorlás előrejelzésében vagy a különböző értékesítési kampányok támogatására használják. Azaz a megérzéseket felválthatja a rendelkezésre álló adatok alapján történő döntéshozatal.
Ugyanezt hangsúlyozza Pintér Szabolcs, az SAP Hungary Kft. üzletágvezetője is, aki nemzetközi felmérésekre hivatkozva támasztja alá az üzleti intelligencia egyre növekvő fontosságát. Ezek szerint a vállalatok nagy részénél várható, hogy lecserélik régebbi rendszereiket, vagy éppen most ruháznak be az első ilyen megoldásba. Ebben az is segít szerinte, hogy számos vezető úgy tekint e szoftverekre, mellyel növelheti rálátását a cége állapotára. E szoftverek használatával ugyanis bármikor átfogó képet kaphatnak a részterületek, vagy éppen a teljes organizáció pillanatnyi állapotáról, és analizálhatják is az egyes területek adatait.
…
Egy tipikus bevezetés 2-6 hónapig tart, és egy-másfél éven belül megtérül egy középméretű vállalatnál. „Ennek oka, hogy a gyorsabb döntéshozatali mechanizmus előnyeit számszerűsítjük, és olyan lehetőségek, szcenáriók átvizsgálására is alkalmassá teszünk egy céget, melyek konkrét piaci információkon alapulnak. Ez különösen hasznos, amikor egy költségcsökkentésnél dönteni kell, hogy a fizetések befagyasztását, vagy a pozíciók megszüntetését kell választani a hosszú távú működés érdekében””
Forrás:
Az üzleti intelligencia az új IT-mantra?, Menedzsment Fórum, 2011. március 18.