gazdaságinformatika

Hívásra jöhetnek a jövőben a buszok Debrecenben

Szerző: 2011. július 26.No Comments

„Akkor jár a busz, ha hívják
…Az igényalapú közlekedés lényege, hogy az utasoknak telefonon, interneten keresztül vagy e-mailben kellene jelezniük utazási szándékukat. A cég feladata a rendszer konkrét működési rendjének a kidolgozása és ehhez a rendszer eszközigényének meghatározása…

Milyen is lehet az igényalapú közlekedés?
Az igényalapú közlekedés nem új találmány, a világ számos városában bevezették már a kisforgalmú járatokon, itthon Nyíregyházán is alkalmazzák, kedvező tapasztalatokkal – mondja Dobrocsi Tamás kutatás-fejlesztési igazgató. A megvalósításának különböző formái lehetnek, lehet rögzített az útvonal és rugalmas a menetrend, de lehet az útvonal is rugalmas. Erre lehet példa, hogy egy lakótelepre vagy egy lakóövezetbe csak akkor tér be a busz, ha onnan jeleznek igényt az utazásra, vagy a buszon ülő utasok egyike ott szeretne leszállni, különben nem. Így egyrészt nem fogyaszt feleslegesen üzemanyagot a busz, és a járaton utazó többi ember is hamarabb eljuthat a céljához.

Takarékossági okokból az is elképzelhető, hogy a DKV buszai, bizonyos vonalakon az utolsó három-négy megállóig már nem mennének el, ha oda vagy onnan nem közlekedne senki. A rugalmas menetrendnek is lehetnek fokozatai. Elképzelhető, hogy a reggeli és a délutáni időszakban rögzített menetrend szerint jár egy-egy busz, hogy mindenki időben el tudjon menni munkába, majd haza tudjon jönni onnan (tanítási időszakban lehet még egy járat a tanítási idő végén), napközben viszont rugalmas lenne a menetrend, s csak akkor járnának a buszok, ha azokra valós igény van – magyarázza Dobrocsi Tamás.”

Forrás:
Hívásra jöhetnek a jövőben a DKV buszai, Rituper Tamás, Dehir, 2011. július 22.