„Célegyenesbe került a „Kulturális Örökségvédelmi Hivatal közszolgáltatásainak elektronizálása, informatikai rendszerének fejlesztése” című projekt, melynek kedden volt az ünnepélyes zárása.
Tamási Judit, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal elnöke ismertette az eddigi eredményeket a ma tartott ünnepélyes záróeseményen. Mint az elnök-asszony elmondta, a projekt keretében elvégzett fejlesztések három fő cél köré csoportosíthatók. Az elsődleges cél az e-ügyintézés bevezetése volt, azaz az ügyfelek információhoz való hozzáférésének megkönnyítése az egyes ügytípusok (műemlékek, régészeti lelőhelyek, műtárgyak, valamint lapnyilvántartás) esetében. A környezetvédelmet és hatékonyságot egyaránt szolgáló újításnak köszönhetően az ügyfeleknek ezután nem kell bajlódniuk különböző nyomtatványok kitöltésével és a sorban állást is megspórolhatják, ha az Ügyfélkapun keresztül küldik el kérésüket a hivatalnak.
A második célkitűzés olyan elektronikus szolgáltatások bevezetése volt, melyekkel a beérkező megkeresések adminisztrációja teljesen vagy részben automatizáltan történik, ügyintézői közreműködés nélkül. Ilyen szolgáltatás például a műemlék- illetve régészeti lelőhelyek, műtárgyak nyilvántartására vonatkozó egyedi vagy csoportos tájékoztatás.
Emellett fontos szempont volt a hivatal belső működésének fejlesztése is. A harmadik elérendő eredmény tehát az ügyintézési hatékonyság növelése és az átlagos ügykezelői időráfordítás csökkentése volt. E cél eléréséhez szükség volt a nyilvántartási rendszer racionalizálására, amit térinformatika-alapú nyilvántartás és új ügyiratkezelő rendszer bevezetésével értek el.
A projekt egyébként az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében, a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft. mint közreműködő szervezet segítségével valósulhatott meg.”
Forrás:
E-ügyintézés a kulturális örökségvédelemben, Computerworld, 2011., augusztus 30.