Skip to main content
közigazgatási informatika

Csont nélkül működő Ügyfélkaput akar a NISZ új vezetője

Szerző: 2012. március 4.No Comments

„Az Ügyfélkapun keresztül havonta több millió dokumentum áramlik, ezért a közigazgatás informatikai háttérben semmilyen fennakadás nem lehet – mondta a NISZ új vezetője.

Korszerűsíteni akarja az egyszerű, gyors és környezettudatos ügyintézéshez szükséges informatikai hátteret a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ). Az elektronikus kormányzati szolgáltatások centrumát, a magyarorszag.hu portált is működtető cég új vezérigazgatója, Szabó Zoltán Attila közölte, a NISZ jelentős fejlesztéseket tervez az oldalnál.

A február 6-án kinevezett szakember a 180 percben elmondta, a magyarorszag.hu fejlesztéséhez kikérték partnereik, így a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) véleményét is. A Szabó Zoltán Attila elmondta, a NAV informatikai elnökhelyettese, Kalmár István azt várja a NISZ-től, hogy az olyan szolgáltató legyen, amelynek neki tudja vetni a hátát, és nem fél semmilyen meglepetéstől.

A kihívás nagy: mint a vezérigazgató hozzátette, az Ügyfélkapun keresztül havonta három és fél millió dokumentum töltődik fel, illetve le, ezért a NISZ meg kell hogy erősítse szolgáltatásait. „Semmilyen probléma nem adódhat ezzel a szolgáltatással, meg kell hogy feleljen az állampolgárok azon elvárásának, hogy működjön.” Csont nélkül kell működnie, semmilyen kompromisszumot nem lehet elfogadni – tette hozzá a vezérigazgató.”

Forrás:
Csont nélkül működő ügyfélkaput akar a NISZ új vezetője, Kossuth Rádió, 2012. március 4.