Skip to main content
közigazgatás: magyar

Szabó Erika: fő cél az egyablakos ügyintézés

Szerző: 2012. március 8.No Comments

„Óriási fejlődés lesz az ügyfelek számára az egyablakos ügyintézési rendszer kiépülése – mondta Szabó Erika területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár szerdán Szekszárdon, ahol a polgármesterek és jegyzők Tolna megyei fórumán vett részt.

Szabó Erika hangsúlyozta, a területi közigazgatás átalakításának fő célja, hogy az állampolgárokat az állam a lehető legmagasabb színvonalon tudja kiszolgálni. Ennek egyik fontos eszköze az egyablakos ügyintézés kialakítása, amely 2013 végéig országosan megvalósulhat.

Az államtitkár elmondta, valamennyi járási székhelyen, illetve ott is lesz kormányablak, ahol jelenleg okmányiroda működik. Ezekben a hivatalokban az okmányirodák tucatnyi ügyköréhez képest több ezer ügy kezelésére lesz lehetőség, amely óriási minőségi javulást jelenthet a polgárok számára.

Szabó Erika kifejtette, nyolc uniós forrás összehangolt felhasználásával biztosítható, hogy jövő év végégig infrastrukturálisan is kiépüljenek a kormányablakok. Az ügyfélszolgálatok munkatársai pedig alapos képzést fognak kapni, így felkészült kormánytisztviselők fogják tájékoztatni az állampolgárokat mindennapi ügyeik intézésében – fűzte hozzá.

A járási rendszerrel kapcsolatban az államtitkár hangsúlyozta, a járások nem közigazgatási egységek lesznek, hanem államigazgatási feladatokat fognak ellátni területi szinten. Ezzel a járási hivatalok a jelenleg az önkormányzati tisztségviselőkre terhelt állami feladatokat vállalják át. A kistelepülésen élők nem kerülnek hátrányba az intézkedéssel – emelte ki a politikus -, ügysegédek útján lehetőség lesz helyben is minden ügykört kezdeményezni.

Az államtitkár beszélt arról is, hogy folyamatban van az e-közigazgatási lehetőségek bővítésének felmérése, amely tovább egyszerűsíti az állampolgárok ügyeinek intézését.”

Forrás:
Szabó Erika: fő cél az egyablakos ügyintézés, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, 2012. március 7.