A gyakorlatban nem csökkent a bürokrácia

„A kisvállalkozások szerint a gyakorlatban alig érezni a kormány a vállalkozások adminisztrációs terheinek csökkentését célzó intézkedéscsomagja hatását.

A Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (Kisosz) a tagsága, illetve az érdekképviselettel kapcsolatban álló vállalkozások megkérdezésével februárban végzett felmérést, amely szerint országos átlagban a válaszadók 52 százaléka szerint nőttek az adminisztrációs terhek, 42 százalékuk szerint nincs változás és mindössze 5 százalék szerint volt pozitív hatása az eddigi kormányzati lépéseknek.

Az érdekképviselet szerint a negatív válaszokat elsősorban az indokolta, hogy a vállalkozások többsége februárban szembesült az adófolyószámlák számának jelentős növelésével, de a bérkompenzáció adminisztrációját is többletteherként élték meg. A legpozitívabb válaszokat a Kisosz a közép-magyarországi és a nyugat-dunántúli régióból kapta, az ottani vállalkozások döntő többsége legalábbis a stabilitásról nyilatkozott 79, illetve 77 százalékos arányban.

A cégek nem érzékelik az uniós pályázatok egyszerűsítését
Az uniós pályáztatás felgyorsításával, illetve a 30 napos ügyintézéssel kapcsolatos ígéretek is ígéretek maradtak a kisvállalkozások szerint. A megkérdezett vállalkozások 88 százaléka válaszolta országosan azt, hogy a pályázati feltételek nem egyszerűsödtek.

Az érdekképviselet a kezdetektől részt vesz a különféle bürokráciacsökkentő lehetőségeket vizsgáló kormányzati munkabizottságokban, sőt a Széll Kálmán terv intézkedéseinek hatását vizsgáló monitoringbizottságban is tag. A szervezet ezen fórumok adatait igyekszik felhasználni annak érdekében, hogy valóban csökkenjen az érintett kisvállalkozási szektorban a bürokrácia.”

Forrás:
A gyakorlatban nem csökkent a bürokrácia, Kiss Melinda, Napi Gazdaság, 2012. április 11.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.