„Újabb márka tűnhet fel a magyarországi mobilszolgáltatások palettáján, lapunk értesülései szerint hosszú felkészülési időszakot követően saját márkanéven dob piacra mobilszolgáltatást a UPC. A távközlési cég üzleti stratégiájáról egyelőre nem sok konkrétumot tudni, így kérdéses többek közt, hogy valódi virtuális mobilszolgáltatóként (MVNO), vagy saját márkanévhasználattal, viszonteladóként lép piacra a cég, valamint pontosan milyen szolgáltatásokat kínál majd.
Csomagolnak
A HWSW-hez eljutott információk szerint az összes kérdésre napokon belül választ kaphat a nagyközönség, a szolgáltató ugyanis augusztus 21-én sajtótájékoztatót tart, melynek konkrét témáját ugyan nem közölte, de megbízható forrásainktól úgy tudjuk, itt fogják bejelenteni az új szolgáltatáspalettát, ami ráadásul kész az azonnali indulásra. Az szinte biztosnak tűnik, hogy bármilyen formában (MVNO vagy viszonteladó) is kínál mobilszolgáltatást a UPC, azt úgy fogja tenni, hogy igyekszik beépíteni az előfizetőknek kínált csomagajánlatokba, azaz a versenytársakhoz, így elsősorban a Magyar Telekomhoz hasonlóan különböző kedvezmények járhatnak majd akkor, ha a cégtől vezetékes és mobilszolgáltatást egyaránt igénybe vesznek az előfizetők.Az új szolgáltatásportfólióval a UPC régen dédelgetett álma válhat valóra, a szolgáltató vezetése korábban többször nyilatkozott arról, hogy meg kíván jelenni termékekkel a mobilpiacon is. Legutóbb a negyedik mobilszolgáltató elindítására létrehozott frekvenciaaukción jött szóba a kérdés, ám a UPC akkor közölte, hosszas megfontolás után az a döntés született a cégnél, hogy a társaság Magyarországon nem érdekelt saját mobilinfrastruktúra létrehozásában, helyette a virtuális mobilszolgáltatói modell bevezetésére koncentrál.
A Liberty Global tulajdonában álló távközlési cégnek tehát mindenképpen igénybe kell vennie valamilyen módon egy magyarországi mobilszolgáltató segítségét, már csak az a kérdés, hogy ezt milyen módon teszi, és ki lesz a partner. Tekintve azonban, hogy a Magyar Telekommal a UPC aligha valószínű, hogy ilyen jellegű megállapodásra jutna, a Telenor pedig az Invitellel és a DIGI-vel már leszerződött, viszonylag könnyedén kikövetkeztethető, hogy a potenciális partner a Vodafone Magyarország lehet, mely idén tavasszal a Tescóval karöltve létrehozta hazánk első igazi MVNO-ját, a Tesco Mobile-t.
Óvatos próbálkozások
A hazai távközlési szolgáltatók körében eddig kizárólag a márkázott, nagykereskedelmi szolgáltatások jelentek meg, vagyis az ügyfél valójában a mobilszolgáltató partner előfizetői bázisát gyarapította, az értékesítő pedig valamilyen formában jutalékot kapott az eladott szolgáltatás után. Így működik a már fentebb említett Invitel és a DIGI esetében az értékesítés, de a Vodafone-nak is van ilyen megállapodása jellemzően kisebb alternatív távközlési cégekkel. Szintén fontos jellemzője ezeknek a konstrukcióknak, hogy kizárólag adatszolgáltatást tartalmaznak.
… A Telenor egyébként nemrég a műholdas szolgáltatásban utazó UPC Directtel is együttműködési szerződést kötött, ennek azonban az volt az elsődleges célja, hogy a mobilszolgáltató tévéelőfizetéssel bővíthesse portfólióját….”
Forrás:
Mobilszolgáltató lehet a UPC Magyarországon; Koi Tamás; HWSW.hu; 2012. augusztus 17.