Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Megjelent az adóigazgatási szakrendszerek integrációja érdekében kiírt felhívás

Szerző: 2012. szeptember 4.No Comments

„Az Új Széchenyi Terv keretében megjelent az ”Adóigazgatási szakrendszerek integrációja” című, EKOP-1.1.14 kódszámú kiemelt felhívás dokumentációja.

A rendelkezésre álló keretösszeg legfeljebb 1 500 000 000 forint.

A projektjavaslat benyújtására 2012. augusztus 31. és 2012. szeptember 30. között van lehetőség. ”

„…A projekt keretében három részprojekt valósul meg.
I. Ellenőrzés-korszerűsítés
Cél egy olyan ellenőrzés nyilvántartó rendszer működtetése, amelynek segítségével a vizsgálatok során született megállapítások kimutathatók, továbbá az ellenőrzés minden lépése dokumentáltan nyomon követhető az ellenőrzésre történő kiválasztástól a bírósági szakaszig. Emellett a jogszabályokban (Art, Ket) foglalt eljárási szabályok betartásában az ellenőrzés nyilvántartó rendszer nyújtson támogatást az ellenőrzésben résztvevők számára, az ellenőrzési tevékenység hatékonyságának növelése, az eljárási hibák minimalizálása érdekében…

II. Végrehajtás-korszerűsítés
1. Hátralékprognózis rendszere

A fejlesztés eredményeképpen a NAV az eddiginél korszerűbb, jelentősebb eredmények elérését és a hátralékok teljesebb körű kezelését, csökkentését biztosító új monitoring és elemző rendszerekkel fog rendelkezni, mely már a változások követését, a várható változásokból adódó feladatokra történő felkészülést illetve az erőforrás allokálás lehetőségének maximális kihasználását is lehetővé teszi. A kitűzött célok megvalósításával jelentős eredmények érhetők el a hátralékos adózók számának és a hátralékok növekedésének megakadályozásában, a hátralékok teljes körű kezelésének megvalósításában, a költségvetési bevételek növelésében, a jogkövető magatartást tanúsító adózók körének bővítésében, az eljárások gyorsabb, eredményesebb lefolytatásában.

2. Döntés előkészítő, támogató rendszer kialakítása
A NAV behajtási szakterülete nem rendelkezik döntés előkészítő és támogató rendszerrel, ezért szükség van egy adózói kockázati kategória rendszer, mintegy keretrendszer, illetve a hátralékkezelési-végrehajtási, a fizetési kedvezményi és a felszámolási kockázatkezelő és döntéstámogató rendszer kialakítására. A komplex kockázati minősítést készítő rendszert (komplex kockázati minősítés – KoKoM) minden adózóra kiterjedően kell kialakítani, mely széles spektrumú mutatórendszere révén az adózók minősítése rendszeresen, meghatározott időszakonként megtörténik…

3. Ingatlan-végrehajtás korszerűsítése
A fejlesztés célja az adóvégrehajtás keretében végzett ingatlan végrehajtás folyamatának teljes körű informatikai támogatása a Végrehajtási és Hátralékkezelési Rendszerben (VHR). Az elérendő eredmény az ügyintézői manualitás és ezzel az emberi erőforrás igény csökkenése, a program által támogatott hatékonyabb vezetői ellenőrzés, az ingatlan végrehajtás folyamatának gyorsabbá és hatékonyabbá válása és ezáltal a végrehajtásból származó költségvetési bevételek növekedése.

III. Egységes szoftver platform kialakítása
Az egységes követelés-kezelés (adó, járulék, illeték stb.) megköveteli, hogy a különböző rendszerek közötti átjárás minél egyszerűbben megvalósítható legyen. Lényeges szempont az is, hogy a rendszerek üzemeltetési költségei fajlagosan csökkenjenek. Ez feltételezi azt, hogy a jelenlegi sokféle megoldás és megközelítés száma a szakmailag szükséges minimumra csökkenjen…”

Forrás:
Megjelent az adóigazgatási szakrendszerek integrációja érdekében kiírt felhívás; Nemzeti Fejlesztési Ügynökség; 2012. augusztus 31.
Kapcsolódó dokumentumok