„Veszprém – A közigazgatásban jártas, szakmai gyakorlattal rendelkező szakemberek lesznek a járási hivatalok vezetői, mondta dr. Kovács Zoltán kormánymegbízott.
Ahogyan arról lapunkban többször beszámoltunk, 2013. január 1-ével ismét létrejönnek a járások és járási hivatalok, melyek egykor elválaszthatatlan részei voltak a magyar közigazgatásnak. A járási hivatalok feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása lesz. A járási hivatalok elsősorban okmányirodai feladatokat, a gyermekvédelmi és gyámügyeket, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektől. A hatáskörök szétválasztásánál kiemelt szempont volt, hogy a helyi szabályozáshoz kapcsolódó, mérlegelési jogkörbe tartozó ügyek lehetőleg maradjanak a települési jegyzőnél, ahol viszont az adott ügyben az államnak van egyértelmű feladata, szerepe, ott a járási hivatal tudjon hatékonyabban intézkedni.
Korábban arról is hírt adtunk, hogy Veszprém megyében tíz járás lesz, új járás a balatonalmádi, a járásszékhely nem lehet 30 kilométernél távolabb a településektől. Dr. Kovács Zoltán Veszprém megyei kormánymegbízott a szerdai sajtótájékoztatón elmondta: a járási hivatalokkal, járási rendszerrel kapcsolatban a kormányhivatal 84 megállapodást kötött a településekkel, 86 százalékban a képviselő-testületek azt egyhangú döntéssel fogadták el. Mind a tíz járásszékhelyen lesz kormányablak, negyvennégy településen települési ügysegéd segíti az állampolgárok ügyeinek intézését.
Porga Gyula, Veszprém polgármestere hangsúlyozta: kormányhivatalnak és önkormányzatnak ugyanaz az érdeke, az, hogy az állampolgárok elégedettek legyenek, magas színvonalú ügyintézést kapjanak. A 82 fős veszprémi járási hivatalban a városi polgármesteri hivatalból átvett munkatársak ugyanazokat a feladatokat látják el, mint korábban. Veszprémben három helyen lesz kormányablak: a jelenlegi helyén, az Óvári Ferenc utcában továbbra is működik, a Vörösmarty téri okmányirodában, valamint a volt illetékhivatal Victor Hugo utcai épületében. Még nincs megállapodás, de a polgármester szándéka szerint az Óváros téren is lenne kormányablak, hiszen az ügyfelek jelentős része a Városháza ügyfélszolgálati irodájába jön, ott várja ügyei intézését.
Dr. Kovács Zoltán közölte, a járási hivatalok vezetői közigazgatásban jártas szakemberek lesznek, nevüket felterjesztette a szakminisztérium vezetőjének, kinevezésükről dr. Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter dönt…”
Forrás:
Járások: az állampolgárok elégedettsége a cél; Balla Emőke; naplo-online.hu; 2012. október. 31.