„November 15-én lezárult a Kormányablak ügyintézők kiválasztásának második, személyes interjúkat magába foglaló fordulója. Pest megyében közel ezer jelentkező meghallgatására került sor, amelynek során elsődlegesen a jelöltek ügyfélszolgálati munkára való alkalmasságát vizsgáltuk személyes tulajdonságaik alapján. A helyi kiválasztási bizottságok teljesítették a szükséges adatszolgáltatásokat a kiválasztási eljárást koordináló Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal felé, ahol az országos eredmények összesítése történik. A jelöltek hamarosan írásbeli értesítést kapnak majd a kiválasztás eredményéről hozott központi döntésről, valamint a képzési megállapodás aláírásával kapcsolatos tudnivalókról.
A Kormányablakok országos hálózatának kialakítása központosított módon, több ütemben történik. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium azonban nem csak a kormányzati integrált ügyfélszolgálatok helyszíneiről dönt, hanem szorosan irányítja és felügyeli a leendő Kormányablak ügyintézők kiválasztását és képzését is.
Annak érdekében, hogy az újonnan létrejövő Kormányablakok eleget tegyenek a hatékony közigazgatással kapcsolatos elvárásoknak, elengedhetetlen, hogy a humánerőforrás terén minőségi fejlesztés menjen végbe.
A november közepén lezáruló kiválasztási eljárás során a Pest Megyei Kormányhivatalban 5 kiválasztási bizottság párhuzamos működésével 1200 jelentkező közül 850 fő meghallgatására került sor. A kiválasztási bizottságok tagjai központilag szervezett speciális módszertani felkészítésen vettek részt, amelynek során elsajátították az egyes interjúk során azonos módon alkalmazandó interjútechnikákat.
Tekintettel arra, hogy a Kormányablak ügyintézői feladatok kiemelt fontossággal bírnak, az interjúk során a bizottságok a szakmai tapasztalatokon túlmenően egyes, az ügyfélszolgálati és etikus magatartáshoz kapcsolódó kompetenciákat és készségeket is mértek. A strukturált interjú során a jelentkezők számot adhattak az ügyfelekhez való viszonyukról, konfliktuskezelési technikájukról. Az irányított kérdések segítségével a bizottság ismereteket szerezhetett továbbá a pályázó stressztűrő képességéről, erkölcsi és etikai alapelveiről.
A kiválasztásai eljárás második fordulójának lezárultával a bizottságok megtették javaslatukat az eredmények összesítését végző Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal felé. Az országosan beérkező adatok értékelése jelenleg is folyamatban van. A végső döntés megszületését követően a jelentkezők írásban értesülhetnek majd eredményeikről, valamint a képzési megállapodások aláírásával kapcsolatos részletes tudnivalókról…”
Forrás:
Lezárult a kormányablakban dolgozó ügyintézők kiválasztása Pest megyében; Pest Megyei Kormányhivatal; 2012. november 26.