„’Sikeresen meg tudtunk állapodni a polgármesterrel és a jegyző asszonnyal a polgármesteri hivatal egy részének átadásáról, így az állampolgárok az okmányirodai részlegben továbbra is zavartalanul tudják intézni ügyeiket’ – mondta Dr. Huszárné dr. Bodor Tünde, a Siófoki Járási Hivatal vezetője. Az okmányirodai feladatok teljesen átkerültek a Járási Hivatal hatáskörébe, ráadásul a nyaralóknak sem kell aggódniuk, hogyha lejár igazolványuk.
A járási rendszer előkészítése 2010 szeptemberében kezdődött, amikor a közigazgatási hivatalok visszakapták törvényes működésüket azzal, hogy törvényességi ellenőrzési jogosítványt kaptak az önkormányzatok felett – fejtette ki Bodor Tünde hivatalvezető. Az év őszén kezdődött el a kormányhivatalok felállításnak előkészítése, majd 2011 január elsejével a hivatalok kialakítása. 2011 júliusára megtörtént az összes szakigazgatási szerv integrációja, és azóta is pénzügyi, személyügyi és informatikai egységben, közös koordinációval működnek.
A járási biztosok és az önkormányzatok jó munkaviszonyának köszönhetően 2012 október végére az összes együttműködési megállapodás megszületett: ezt követte a tényleges építkezési munka, az infrastruktúra, a személyzeti állomány, a munkafeltételek megteremtésének megszervezése. A megyében nyolc járási székhely és hét kirendeltség került kialakításra. A szoros határidők betartásával ez év január másodikán zökkenőmentesen kezdődhetett el a munka – emelte ki a hivatalvezető.
A siófoki járási hivatal kialakításakor szem előtt tartották, hogy a járáshoz tartozó mind a hat szakigazgatási szerv a polgármesteri hivatal épületében, vagy kétszáz méteres körzeten belül helyezkedjen el; így az építésügy és a gyámügy a járási hivatallal egy épületben, a népegészségügyi intézet, a munkaügyi-, a földhivatal, és az élelmiszerbiztonsági lánc ellenőrző hivatal a járási hivatal épületének közelében található. A járási hivatalon kívül kirendeltséget létesítettek a második legnagyobb ügyfélforgalommal rendelkező városban, Balatonföldváron – jelentette Bodor Tünde.
A járási hivatalhoz került a teljes okmányirodai feladat ellátás, emellett pedig szabálysértési és olyan szociális juttatások ügyei, amik alanyi, normatív jogon járnak az állampolgároknak. Elsődleges cél volt ugyanis a feladatelosztásnál, hogy olyan ügyek kerüljenek hozzájuk, amik nem igényelnek mérlegelést vagy méltányosságot, a jogszabályok alkalmazása alapján eldönthetőek – emelte ki a hivatalvezető. A helyi viszonyokat figyelembe vevő ügyek az önkormányzat hatáskörében maradtak.
Speciális a járási építésügyi hivatal hatásköre, ami átlépi Siófok járás illetékességi területének határát. Nyolc várost érint, ami a tabi és fonyódi járás területét is magába foglalja.
A járásban három települési ügysegéd dolgozik, ezzel lefedve a huszonnégy település területét. Eddig csak pozitív visszajelzések érkeztek hozzájuk az ügysegédek munkájával kapcsolatban. Olyan kölcsönös szimpátia és bizalom alakult ki, hogy vannak olyan ügyfelek, akik utánautaznak az ügysegédnek, ha másik településen tart ügyfélfogadást, hogy segítséget és személyes tanácsot kérjenek tőle – mesélte Bodor Tünde. Hasonlóan kiegyensúlyozott a járási hivatal viszonya a kormányhivatallal: utóbbi markáns irányítással, megfelelő koordinációval, és kommunikációval segíti a járás dolgozóinak munkáját.
Személyigazolvány, lakcímkártya, útlevél megújításával, cseréjével a Balatonnál nyaralók is fordulhatnak a Siófoki Járási Hivatal kirendeltségeihez. Emellett, hogyha valaki egyéni vállalkozói engedély iránti kérelmet szeretne benyújtani, azt szüneteltetni vagy megszüntetni, arra itt a járási hivatalon belül, vagy ügyfélkapun keresztül is megteheti. ”
Forrás:
A nyaralók is intézhetik ügyeiket a Siófoki Járási Hivatalban; OrientPress; 2013. március 22.