„A közigazgatás átalakítását követően az emberek egy ablakban, egy ügyfélszolgálati ponton intézhetik majd legtöbb államigazgatással kapcsolatos ügyüket. Az ügykörök bővülése és az országos Kormányablak hálózat kialakítása jelenleg is folyamatban van. A reformok jobb megismertetése érdekében a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium február 15-től útjára indította „Segíthetünk?” kampányát. A középpontban az ügyfélorientált, hatékony, rugalmas, a polgárokat partnernek tekintő állam áll – a Rádió Orient műsorában Márk Annamária és Fekete Kálmán, a kormányablakok arcai beszéltek a közigazgatás átalakítását népszerűsítő „Segíthetünk?” kampány céljairól.
A közigazgatás rendszere folyamatosan változik, a reform még nem zárult le. Az ügykörök bővülése és az országos Kormányablak hálózat kialakítása jelenleg is folyamatban van. A Rádió Orient műsorában Fekete Kálmán, elmondta, a kampányra a változások miatt volt igény. „A közigazgatásban végbement reformok megtestesítője a kormányablak mint ügyintézési helyszín” – magyarázta a veszprémi kormányablak munkatársa.
Márk Annamária, a békéscsabai kormányablak munkatársa kiemelte, a kampány arcait a 29 kormányablak közel 300 munkatársából választották ki. Minden kormányhivatal jelölt egy férfit és egy nőt a pozícióra, majd a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium döntött a két személyről. Fekete Kálmán hozzátette, a minisztérium a beküldött önéletrajzok alapján előzetes szűrést végzett, melynek szempontjai a nyelvtudás és egyéb kompetenciák voltak. Ezután fényképet kértek a jelöltektől, ez alapján hozták meg a végső döntést – mutatta be a kormányablak ügyintéző a kiválasztás folyamatát.
A kiválasztott két fő elsődleges feladata a kormányablakok és a kormányablak ügyintézők tevékenységének népszerűsítése. „Fontos volt, hogy hús-vér emberek legyenek a reklámokban, olyan ügyintézők, akik a való életben is minden nap az ügyfelekkel dolgoznak” – hangsúlyozta Márk Annamária.. „Az üzenet az állampolgárok irányába az, hogy az állam segít nekik. Akkor is segítünk, ha az ügy nem a mi hatáskörünk. A korábbi ügyintézés rossz tapasztalatait és gyakorlatait igyekszünk kiküszöbölni” – emelte ki Fekete Kálmán. „Nyugodtan lehet tesztelni minket, szívesen segítünk” – jelentette ki Márk Annamária.
Az ügyfél-elégedettségi mérések alapján az állampolgárok pozitívan fogadták a változásokat: az alacsony várakozási időt, a gördülékeny munkavégzést és az ügyintézők felkészültségét emelték ki – mondta Fekete Kálmán. Márk Annamária hozzátette, az emberek egy ablakban, egy helyen, egy ügyfélszolgálati ponton intézhetik többféle államigazgatási ügyüket. A cél az, hogy a különböző ügytípusokkal is egy ügyintéző tudjon foglalkozni – emelte ki.
A kampány hangsúlyos eleme az ingyenesen hívható 1818-as kormányzati ügyfélvonal is. A telefonszámon éjjel-nappal lehet tájékozódni a közigazgatási ügyekkel kapcsolatban. Márk Annamária kiemelte, a szám külföldről is hívható és más nyelveken is elérhető. A kormányablakok nyitva tartása is ügyfélbarátnak számít, mivel hétköznapokon 8-20 óra között várják az ügyfeleket.
A közigazgatási reform utolsó lépcsőfokaként év végére több mint 300 kormányablakot hoznak létre, ahol mintegy 2000-féle ügyet lehet majd kezdeményezni.
Az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendégei a leendő ügyfélszolgálati ügyintézők februárban indult képzéséről is szót ejtettek. Fekete Kálmán elmondta, a képzés a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szervezésében zajlik. Az ötmodulos tanfolyam során a résztvevők közigazgatási alapismereteket és eljárásokat, az e-közigazgatás ügyfélszolgálati megjelenését, valamint ügyfélszolgálati élethelyzeteket és eljárásokat tekintenek át. Emellett gyakorlati készségfejlesztő tréningen esnek át. A záróvizsgát egy 40 órás munkába illesztő képzés követi. A vegyes képzési formában az emberek jelenléti napokon vesznek részt, ezzel párhuzamosan pedig elektronikus tananyagokból készülnek. Márk Annamária hozzátette, a két féléves képzésre kormánytisztviselők és köztisztviselők jelentkeztek, többnyire olyanok, akik jelenleg is ügyfélszolgálati munkát végeznek.”
Forrás:
„Nyitottak vagyunk az Ön dolgaira” – munkában a „Segíthetünk?” kampány arcai; OrientPress; 2013. március 28.