közigazgatás: magyar

Munkában a „Segíthetünk?” kampány

Szerző: 2013. március 29.No Comments

„A közigazgatás átalakítását követően az emberek egy ablakban, egy ügyfélszolgálati ponton intézhetik majd legtöbb államigazgatással kapcsolatos ügyüket. Az ügykörök bővülése és az országos Kormányablak hálózat kialakítása jelenleg is folyamatban van. A reformok jobb megismertetése érdekében a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium február 15-től útjára indította „Segíthetünk?” kampányát. A középpontban az ügyfélorientált, hatékony, rugalmas, a polgárokat partnernek tekintő állam áll – a Rádió Orient műsorában Márk Annamária és Fekete Kálmán, a kormányablakok arcai beszéltek a közigazgatás átalakítását népszerűsítő „Segíthetünk?” kampány céljairól.

A közigazgatás rendszere folyamatosan változik, a reform még nem zárult le. Az ügykörök bővülése és az országos Kormányablak hálózat kialakítása jelenleg is folyamatban van. A Rádió Orient műsorában Fekete Kálmán, elmondta, a kampányra a változások miatt volt igény. „A közigazgatásban végbement reformok megtestesítője a kormányablak mint ügyintézési helyszín” – magyarázta a veszprémi kormányablak munkatársa.

Márk Annamária, a békéscsabai kormányablak munkatársa kiemelte, a kampány arcait a 29 kormányablak közel 300 munkatársából választották ki. Minden kormányhivatal jelölt egy férfit és egy nőt a pozícióra, majd a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium döntött a két személyről. Fekete Kálmán hozzátette, a minisztérium a beküldött önéletrajzok alapján előzetes szűrést végzett, melynek szempontjai a nyelvtudás és egyéb kompetenciák voltak. Ezután fényképet kértek a jelöltektől, ez alapján hozták meg a végső döntést – mutatta be a kormányablak ügyintéző a kiválasztás folyamatát.

A kiválasztott két fő elsődleges feladata a kormányablakok és a kormányablak ügyintézők tevékenységének népszerűsítése. „Fontos volt, hogy hús-vér emberek legyenek a reklámokban, olyan ügyintézők, akik a való életben is minden nap az ügyfelekkel dolgoznak” – hangsúlyozta Márk Annamária.. „Az üzenet az állampolgárok irányába az, hogy az állam segít nekik. Akkor is segítünk, ha az ügy nem a mi hatáskörünk. A korábbi ügyintézés rossz tapasztalatait és gyakorlatait igyekszünk kiküszöbölni” – emelte ki Fekete Kálmán. „Nyugodtan lehet tesztelni minket, szívesen segítünk” – jelentette ki Márk Annamária.

Az ügyfél-elégedettségi mérések alapján az állampolgárok pozitívan fogadták a változásokat: az alacsony várakozási időt, a gördülékeny munkavégzést és az ügyintézők felkészültségét emelték ki – mondta Fekete Kálmán. Márk Annamária hozzátette, az emberek egy ablakban, egy helyen, egy ügyfélszolgálati ponton intézhetik többféle államigazgatási ügyüket. A cél az, hogy a különböző ügytípusokkal is egy ügyintéző tudjon foglalkozni – emelte ki.

A kampány hangsúlyos eleme az ingyenesen hívható 1818-as kormányzati ügyfélvonal is. A telefonszámon éjjel-nappal lehet tájékozódni a közigazgatási ügyekkel kapcsolatban. Márk Annamária kiemelte, a szám külföldről is hívható és más nyelveken is elérhető. A kormányablakok nyitva tartása is ügyfélbarátnak számít, mivel hétköznapokon 8-20 óra között várják az ügyfeleket.

A közigazgatási reform utolsó lépcsőfokaként év végére több mint 300 kormányablakot hoznak létre, ahol mintegy 2000-féle ügyet lehet majd kezdeményezni.

Az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendégei a leendő ügyfélszolgálati ügyintézők februárban indult képzéséről is szót ejtettek. Fekete Kálmán elmondta, a képzés a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szervezésében zajlik. Az ötmodulos tanfolyam során a résztvevők közigazgatási alapismereteket és eljárásokat, az e-közigazgatás ügyfélszolgálati megjelenését, valamint ügyfélszolgálati élethelyzeteket és eljárásokat tekintenek át. Emellett gyakorlati készségfejlesztő tréningen esnek át. A záróvizsgát egy 40 órás munkába illesztő képzés követi. A vegyes képzési formában az emberek jelenléti napokon vesznek részt, ezzel párhuzamosan pedig elektronikus tananyagokból készülnek. Márk Annamária hozzátette, a két féléves képzésre kormánytisztviselők és köztisztviselők jelentkeztek, többnyire olyanok, akik jelenleg is ügyfélszolgálati munkát végeznek.”

Forrás:
„Nyitottak vagyunk az Ön dolgaira” – munkában a „Segíthetünk?” kampány arcai; OrientPress; 2013. március 28.