Skip to main content
közigazgatási informatikatávközlés

A kormány létrehozta a Nemzeti Összefogás Vonalát és Bankszámláját

Szerző: 2013. június 10.No Comments

„…Az Emberi Erőforrások Minisztériumában a múlt héten zárult le az a hosszabb megszakításokkal 2011 decembere óta tartó egyeztetés, mellyel az állam saját hatáskörébe vonja a katasztrófahelyzetet követő telekomos adományozást. A karitatív szervezetek által uralt adománygyűjtő vonalak „piacát” legalábbis egy állami telefonszámmal toldják meg. Az 1357-es hívószám egyébként még inaktív.

Az élesítéshez miniszterelnöki döntés kell. Ha megvan, a nemzeti adománygyűjtő vonal hívásonként és sms-enként 250 forintot ír hozzá a hívó fél számlájához – erről döntöttek az egyeztetésen részt vevők. A nemzeti adományvonal technikailag úgy működik, hogy minden telefonszolgáltató a saját infrastruktúrájában létrehozza ezt az opciót, és az aktiválást követően a forgalom után, havi elszámolással utalja át az összeget az Emberi Erőforrások Minisztériuma által létrehozott bankszámlára.

Hívásonként a folyószámlán csak azért nem 250 forint jelenik majd meg, mert a rendszer működési költsége címén a nagy mobilszolgáltatóknak is jár valamekkora szolgáltatói díj. Az egyik nagy telekommunikációs cég képviselője kérdésünkre elmondta: a Vodafone, a Telenor 8-10 forintot von le az adományokból, a Magyar Telekom esetében nincsenek pontos információk. Az adományok adómentesek, így a bruttó áron vásárolt előfizetői csomagok, illetve telefonkártyák esetén a szolgáltatóknak valahogyan meg kell egyezniük a NAV-val, hogyan térítik vissza az ügyfeleiknek az adományra eső adótartalmat. Elsőre a lényeg, hogy a tárca felé ezt az elszámolásban ki kell tudni mutatniuk.

Az adományok sorsáról az árvízi helyzet, illetve a következmények ismeretében születik központi döntés….”

„Csak a központi adományvonal lehet aktív abban az esetben, ha a kormányfő katasztrófahelyzet esetén annak aktiválásáról dönt. Így a katasztrófahelyzetre hivatkozva a korábban a nagy karitatív szervezetekhez befolyó pénzekre a kormány teszi rá a kezét.

A Katolikus Karitász, a Baptista Szeretetszolgálat, a Magyar Vöröskereszt, a Máltai Szeretetszolgálat és az Ökumenikus Szeretetszolgálat adományvonalai elérhetetlenné válnak éppen akkor, amikor katasztrófa idején a legfontosabb volna a lakossági adományvonal biztosítása. Helyette egy központi szám maradhat, ami végül az Emberi Erőforrások Minisztériumához bekötött bankszámlaszámra érkezteti a hívások összegét. A kormány pedig majd eldönti, hogy az így befolyó pénzből mikor, mire költ…”

„A kormány létrehozta a Nemzeti Összefogás Vonalát és Bankszámláját.
Nemzeti Összefogás Vonala: 1357 (A szám június 8-tól működik.)
Egy telefonhívás, vagy SMS díja 250 forint.

Nemzeti Összefogás Bankszámlája
Belföldről:
11711711-22222222…”

Forrás:
Orbán zöld jelzésére vár a nemzeti adományvonal; HVG.hu; 2013. június 5.
Letiltják a nem állami adományvonalakat; HVG.hu; 2013. június 6.
A Nemzeti Összefogás számlaszáma és vonala; Nemzeti Humanitárius Koordinációs Tanács; 2013. június 7.