„ Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében valósul meg az a projekt, amelynek célja a katasztrófavédelem informatikai és térinformatikai rendszerének fejlesztése és egységesítése, az elavult eszközök és technológiák kiváltása, a döntési képesség javítása, a katasztrófavédelmi reagálás gyorsítása.
A projekt fő elemei: a szerverkonszolidáció mellett a katasztrófavédelmi igazgatóságok szervere működésének erősítése szünetmentesítéssel és klimatizálással, továbbá fix és mobil vezetési pontok és egységes térinformatikai rendszer kialakítása, valamint a kapcsolódó speciális fejlesztések.
A projekt eredményeképpen komplex térinformatikai rendszer épül fel, emellett sok más mellett javul a megyei központok áthidaló képessége egy esetleges áramszünet esetén.
A fejlesztés eredménye az is, hogy katasztrófák során a vezetésért és irányításért felelős személyek döntéséhez szükséges információk áramlása felgyorsul, ami növeli a lakosság élet- és vagyonbiztonságát.
A fejlesztések Magyarország lakosságának biztonságát növelik.”
Forrás:
A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közleménye; MTI Országos Sajtószolgálat; 2013. június 21.
EKOP-1.1.10 A katasztrófa-védelmi informatikai rendszerek döntéstámogató szerepének és biztonságának növelése; Nemzeti Fejlesztési Ügynökség