közigazgatási informatika

Az Ügyfélkapu regisztrált felhasználóinak száma meghaladta az 1,5 milliót

Szerző: 2013. szeptember 16.szeptember 20th, 2013No Comments

„Az elektronikus ügyintézést lehetővé tevő rendszer 2005 tavaszán indult, idén augusztusban pedig megtörtént a 1,5 milliomodik regisztráció.

A Magyarország.hu-n keresztül elérhető kormányzati elektronikus azonosító rendszer 2005 áprilisában indult, majd 2010 márciusában, több hónapos csúszást követően, nem éppen problémamentesen átalakították, hogy a felhasználók könnyebben tudjanak boldogulni az e-közigazgatás kezdetben meglehetősen nehézkesen működő rendszerében. Az Ügyfélkapu 2 beindulásakor körülbelül 900 ezer regisztrált felhasználó azóta folyamatosan növekedve idén augusztus végén lépte át a másfél milliós szintet – közölte ma kiadott sajtóközleményében a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ).

Adóbevallástól a forgalmiig
Az Ügyfélkapu elsődleges funkciója, hogy a felhasználók a személyazonosságuk igazolása mellett biztonságos online kapcsolatba kerüljenek a közigazgatási ügyintézést és szolgáltatásokat nyújtó állami szervekkel. A felhasználók a regisztráció, majd a bejelentkezés után csaknem száz szolgáltatást vehetnek igénybe a Kormányzati Portál internetes felületéről, beleértve az elektronikus adóbevallást és dokumentumfeltöltést, anyakönyvi kivonatokkal, forgalmi engedéllyel és vállalkozói igazolványokkal kapcsolatos ügyintézést; de az Ügyfélkapu biztosítja a felsőoktatásba jelentkezők azonosítását is az elektronikus felvételi eljárásban. Az igénybe vehető szolgáltatások köre folyamatosan bővül, legutóbb például az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében jelentettek be egy újabb, egymilliárd forintos fejlesztési projektet.

Az Ügyfélkapu regisztrált felhasználóinak száma az elmúlt nyolc évben folyamatosan emelkedett és most augusztus végére átlépte a 1,5 milliót. A NISZ közlése szerint a rendszer napi átlagban 200 ezer ügyfél-azonosítást végez és továbbít a különböző elektronikus szolgáltatások, mint például a NAV „Elektronikus adóbevallás” vagy az OEP „Betegéletút lekérdezése” szolgáltatás felé.

Akinek még nincs…
Ügyfélkaput bármely természetes személy létrehozhat. A regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú vezetői engedély) szükséges. A regisztrációt személyesen bármelyik okmányirodában és kormányablakban, vagy az interneten keresztül lehet indítani, a személyes azonosítás miatt a véglegesítéséhez azonban egy alkalommal mindenképpen el kell látogatni valamelyik okmányirodába vagy kormányablakba. A személyes megjelenés nem szükséges, ha valaki a megfelelő biztonsági szintű elektronikus aláírással regisztrál az Ügyfélkapun.”

Forrás:
Már 1,5 millióan ügyfélkapuznak; Bitport.hu; 2013. szeptember 16.
Másfél millió regisztrált felhasználó a hazai ügyfélkapun; Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; 2013. szeptember 16.