Internettársadalom

A netező magyaroknak nincs külön munka és pihenés

Szerző: 2013. október 29.No Comments

„A Kutatópont felmérése szerint a gyakran internetező magyarok számottevő része munkaidején túl és szabadnapjain is dolgozik, akár családi programjait is háttérbe szorítva.

Másfelől az sem ritka, hogy munkahelyükön magánjellegű ügyeket intéznek vagy akár játszanak a gyakran internetező önkizsákmányolók – közölte a Kutatópont piac- és közvélemény-kutató cég hétfőn az MTI-vel. A közleményben a reprezentatív, online felmérés eredményeiről azt írták, a 18 és 69 év közötti, hetente többször internetező válaszadók 58 százalékára jellemző, hogy munkaidejének lejárta után is munkahelyi kötelezettségeivel foglalkozik.

Emellett a résztvevők 34 százaléka a szabadsága alatt is gyakran dolgozik, bár ebben éles eltérés van a korcsoportok között. A 18-29 éveseknek 29 százaléka, az 50-69 éveseknek viszont 40 százaléka dolgozik szabadsága alatt.

Lakóhely szerint is változik a munkaidőn túli munkavégzés mértéke. A falun élő internetezők csaknem kétszer akkora arányban (48 százalék) folytatják keresőtevékenységüket szabadnapjaikon, mint a fővárosiak (27 százalék). A céges levelezés esténkénti vagy hétvégi követése a megkérdezettek 31 százalékára jellemző.

A Kutatópont felmérése szerint a gyakori internetezők többsége esetében sem az egészségi állapot, sem pedig a családi élet nem élvez feltétlenül elsőbbséget a munkahelyi kötelezettségekkel szemben, sokan betegen is dolgoznak (67 százalék), minden második közülük pedig családi és baráti programjait is háttérbe szorítja, ha munkája úgy kívánja.

A szeptember 19. és 24. között készült felmérésben a hivatalos munkaidő alatt végzett egyéb tevékenységeket is vizsgálták. Az eredmények szerint munkaidőben nem ritka a magánjellegű ügyek intézése (21 százalék), a magáncélú e-mailezés (28 százalék) vagy telefonok lebonyolítása (31 százalék) sem.

Bár manapság számos munkafolyamatnak elengedhetetlen része a közösségi oldalak látogatása, valamint az ilyen oldalakon végzett információgyűjtés, reklám, marketing- vagy egyéb kereskedelmi célú tevékenység, a válaszadók csaknem ötöde (19 százalék) magáncélból csatlakozik ezekhez a portálokhoz. A megkérdezettek ötödénél (22 százalék) fordul elő, hogy olvas (könyvet, blogot, újságot) munka helyett, míg minden tizedik válaszadó esetében a számítógépen vagy okostelefonon folytatott játék megy a munka rovására – szűrte le felmérésében a Kutatópont.”

Forrás:
A netező magyaroknak nincs külön munka és pihenés; Híradó.hu; 2013. október 29.