„Írtam már ról, hogy a Twitter sajnos mennyire mini szolgáltatás itthon, miközben nemzetközileg milyen jelentős. A mai napig rendszeresen megkérdezik ügyfelek, amikor tervekről beszélünk, hogy oké, Facebook, de a Twitter? Azt nem használjuk?
Hát, nem. Van olyan 20 ezer aktív felhasználó itthon. Ez pedig nem sok…
De miért? Illetve miért nincs több? Miért van az, hogy a Facebookon az átlagoshoz képest aktívabbak a magyarok, a Twitter meg ennyire el van hanyagolva?
Hát, erről tanulmányt nem olvastam, de leírom a véleményem:
- a Facebookon annyira aktívak vagyunk, hogy nem marad idő/energia a Twitterre (komolyan, ez nem vicc)
- bonyolult – mivel nem szimmetrikus a működés, és hiába jelölök be valakit, az még attól engem nem lát – ez így azért nem mindenki számára azonnal megugorható felállás
- frusztráló – hiába írogatok, amíg nincs elég követőm, semmi hatást nem érzek
- nincs tartalom – mégis, kit kövessek? Az érdekes emberek alig írnak, az ismeretlen embereket meg nem ismerem!
- a többség a Facebookról beszél – akkor a Twitter biztosan nem érdekes!
- a cégek sem használják a Twittert…
Pedig mennyi előnye is lenne a Twitternek!
- alig van reklám
- azok sem zavaróak
- rövid, áttekinthető üzenetek
- én állítom össze, kiket akarok látni (A Facebookon azokat látom, akik az osztálytársaim voltak, a Twitteren azokat, akiket szerettem volna, hogy az osztálytársaim legyenek.)
- nincs korlátozás, akiket követek, azoknak a twittjeit mindig látom!
Vagyis cégeknek ideális lenne, és azt tapasztalom, forgalomterelésre sem utolsó eszköz, sőt! Most, hogy a Facebook elindult egy olyan irányba, hogy radikálisan korlátozza az elérhető felhasználók körét, érdemes lenne elgondolkozni azon, nem lenne-e érdemes több tartalmat gyártani a Twitteren. Mert ha lesz tartalom, akkor talán oda lehet még szoktatni felhasználókat…
Vagyis: Twitterre, magyar! Lássuk, ott is tudunk-e olyan aktívak lenni, mint a Facebookon!”
Forrás:
Twitterre, magyar?; Onlinemarketing blog; 2013. december 12.