„1. Az európai uniós forrásokból megvalósuló fejlesztéspolitika végrehajtásának összehangolása érdekében a Kormány a fejlesztéspolitika területén hozandó kormányzati döntések megalapozott előkészítése és a Miniszterelnökség központi koordinációs tevékenységének ellátása érdekében – a központi államigazgatási szervekről, valamint a Kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvény 30. § (1) bekezdése alapján – javaslattevő, véleményező, döntés-előkészítő, koordináló szervként Fejlesztéspolitikai Koordinációs Bizottságot (a továbbiakban: FKB) hoz létre.
…
5. Az FKB javaslatot dolgoz ki, állást foglal a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság (a továbbiakban: NFK) számára a hosszú- és középtávú fejlesztési és tervezési feladatokról, az Európai Unió pénzügyi támogatásainak igénybevételéhez szükséges tervekről, az operatív programokról, azok végrehajtásáról, a támogatások felhasználásához szükséges intézményrendszer kialakításáról, valamint e témakörökben indokolt szabályozásról. Ennek keretében különösen:
- megtárgyal és döntési javaslattal lát el az 1. pontban meghatározott tárgykörben minden, az NFK döntését igénylő fejlesztéspolitikai tárgyú, illetve fejlesztési, tervezési és végrehajtási dokumentumot,
- döntési javaslattal látja el az operatív programok, valamint az akciótervek és az irányító hatóságok munkaterveinek elfogadásáról és módosításáról szóló dokumentumokat,
- a fejlesztéspolitikával való összhang megteremtése és a központi koordináció biztosítása érdekében megtárgyalja és véleményezi a Kormány döntését nem igénylő ágazati fejlesztési terveket, programokat, stratégiákat,
- megtárgyalja és döntési javaslattal látja el a kiemelt projektek nevesítéséről szóló előterjesztéseket,
- megtárgyalja és döntési javaslattal látja el az egymilliárd forintot meghaladó támogatási igényű projektjavaslatokat, ideértve azt is, ha a projekt elszámolható összköltsége a költségnövekménnyel együtt az egymilliárd forintot meghaladja,
- véleményezi a nagyprojektekre vonatkozóan az Európai Bizottság számára benyújtandó javaslatokat,
- véleményezi a fejlesztéspolitikai szempontból kiemelt jelentőségű ügyeket, a komplex programokat, az operatív programok kiemelt projektjeit,
- javaslattal látja el a projektkiválasztás elbírálási szempontjait, az eljárásrendi szabályokról és utasításokról szóló dokumentumokat,
- nyomon követi az irányító hatóságok munkatervének megvalósulását, azok végrehajtásáról tájékoztatást kérhet,
- részt vesz a fejlesztéspolitikai célok teljesülése érdekében történő jogszabály módosítás előkészítésében,
- a fejlesztések végrehajtásáért felelős szervezetektől beszámolót kérhet, és intézkedési javaslatot fogalmazhat meg,
- összehangolja az európai uniós források – ideértve az európai uniós agrár- és vidékfejlesztési alapokat is – eredményes felhasználásával kapcsolatos feladatokat,
- véleményezi az akcióterv és a munkaterv intézkedéseivel elérni kívánt célokat, azok mérhető indikátorait, a lehetséges kedvezményezettek körét, a támogatás formáját, mértékét, a támogatható tevékenységet, a támogatni tervezett projektek számát és a támogatási értéket, és ezek éves ütemezését (azaz a pályázati kiírások paramétereit),
- állást foglal a pályázati elbírálási szempontokról és a pályázatok mechanizmusáról,
- véleményezi a közreműködő szervezetek kialakításának, kiválasztásának módszerét, feltételrendszerét, nyomon követi tevékenységüket, e szervezetektől rendszeresen beszámolót, tájékoztatót kérhet,
- véleményezi az EU Önerő Alapból történő támogatás céljából benyújtott kérelmek elbírálásáról szóló, döntésre előkészített dokumentumot,
- az európai uniós fejlesztési forrásokból megvalósuló fejlesztések összehangolása érdekében adatot kérhet a hazai fejlesztési forrásokból megvalósuló fejlesztésekre vonatkozóan,
- nyomon követi a Támogatásokat Vizsgáló Iroda munkáját.
…”
Forrás:
A Kormány 1012/2014. (I. 17.) Korm. határozata a Fejlesztéspolitikai Koordinációs Bizottságról; Magyar Közlöny; 2014. évi 4. szám, 2014. január 17.; 501-502. oldalak (pdf)