„A közéleti startupok a legújabb technológiát mozgósítva bomlasztják és definiálják újra a politikát. Az USA-ban már bevált módszerek globális elterjedésre vannak ítélve – írja Schillinger Attila, startup-tanácsadó.
“Amikor tavaly egy időre leállt az amerikai szövetségi államgépezet, mert a politikai erők nem tudtak megegyezni költségvetési kérdésekben, egy politikai startupnak elege lett. A CultivatedWit két alapítója elindította a FuckYouCongress internetes kampányt. Szlogenjük: az oldal, aminek nem kellene léteznie. Azóta lett pénz a közszolgákra, csakúgy, mint sok millió befektetői dollár a hasonló, a politikát a legújabb technológiák segítségével bomlasztó és újradefiniáló vállalkozásokra. Esélyes, hogy nálunk is idén tavasszal látjuk utoljára a fától az óriásplakát-erdőt.”
“Más lesz a politika. Legalábbis Ashton Kutcher és Troy Carter − Lady Gaga menedzsere − szerint, akik 750 000 dollárral személyesen is beszálltak a Votizenbe. A Mountain View-i (Kalifornia) központú startup vállalat évek munkájával digitalizálta az amerikai “szavazópolgárok” adatbázisát, amelynek segítségével a választók közös akciókat szervezhetnek a közösségi médián keresztül. A 2009-ben alapított Votizen az egyik első olyan startup, amely digitális eszközökkel, internetes alapon próbálta katalizálni a szavazók és a választott tisztségviselők közötti információáramlást. Egyik igazgatósági tagja a Napster- és Facebook-alapító Sean Parker, akinek meggyőződése: közösségi médiakampányok útján a politikából is komoly pénzt lehet csinálni. Ha csak a nonprofit szférát nézzük, az USA-ban egy év alatt 60 milliárd dollárt költenek el 300 milliárd dollár támogatás összegyűjtésére. És ez csak a torta egy szelete. Parker szerint a politika a legnyilvánvalóbb terep, amelyet az internet újra fog definiálni.”
További részletek a Napi Gazdaság január 30-i számában.”
Forrás:
Schillinger Attila: A demokrácia újrademokratizálása; Napi Gazdaság Online; 2014. január 30.