Csekkautomata kerülhet a kormányablakokba

„Csekkautomaták és postapontok kialakítását tervezi a közigazgatási tárca a kormányablakokban, amelyekből eddig 46 nyílt az országban. A megnövekedett ügyfélforgalmat pedig átcsoportosítással és informatikai fejlesztésekkel kezelik. A hatóságok nyilvántartásainak összekapcsolásával gyorsabb lesz a nyomtatványok kitöltése, az Egyszerű Állam Program 2. keretében pedig újabb 200 eljárást egyszerűsödik – mutatta be a terveket Zöld-Nagy Viktória helyettes államtitkár.

Az elmúlt időszakban 46 integrált ügyfélszolgálati hely kezdte meg működését országszerte, ahol a korábbi 150 kormányablak ügykör kibővült a teljes okmányirodai funkcióval. Az ügyfél-elégedettségi felmérések azt mutatják, hogy a lakosság a gyorsaság mellett, a magas színvonalú kiszolgálást és szakmai tartalmat, az integráltságot, a modern, egységes arculatot értékeli leginkább az új típusú kormányablakoknál – összegezte a tárcához beérkezett visszajelzéseket a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) államtitkára.

Postapontok és csekkautomaták várhatók
Mivel a kormánytisztviselők állománya a kormányablak-rendszer kiépítésével nem bővült, a sok helyen megnövekedett ügyfélforgalomra a munkaerő belső átcsoportosításával reagál a hivatal. Van ugyanis olyan kistelepülés, ahol a jelenlegi kapacitás is soknak bizonyul, a bevásárlóközpontokban kialakított irodákban viszont létszámfejlesztésre van szükség. Zöld-Nagy Viktória közölte, a hatékony munkavégzés érdekében azonban különböző egyszerűsítéseket vezettek, illetve vezetnek be a jövőben. Ilyen az ügyfélhívó rendszer összekapcsolása a Kormányablak Tudástárral, melynek köszönhetően nem az ügyintézőknek kell majd vezetniük a statisztikát, az automatikusan számlálódik majd.

Néhány kormányablakban már működik úgynevezett postapont, ahol postai dolgozóknál lehet befizetni az illetékeket – hamarosan a kormányablak ügyintézői is végezhetik ezt a tevékenységet saját munkaállomásuknál. Folynak a tárgyalások sárgacsekk-feladó automaták telepítéséről is, hogy a pénzbefizetést is helyben lehessen intézni – sorolta a terveket a területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár.

Figyelnek az adatvédelemre
Informatikai téren is több fejlesztés és egységesítés van folyamatban. A kormányablakokban jelenleg még megoszlik például, mely munkaállomásnál lehet okmányirodai vagy kormányablakos ügyeket intézni. Ennek oka, hogy a nagyobb biztonsági szintet követelő okmányirodai informatikai rendszert egyelőre nem kapcsolták össze a kormányablak külön rendszerével – magyarázta az államtitkár.

Folyamatban van továbbá a különböző hatóságok nyilvántartásainak összekapcsolása, melynek eredményeként kevesebb időt kell majd a nyomtatványok kitöltésre fordítani – hiszen a már egyszer valahol megadott adatainkat lekérhetik más hivatalok is. Ugyanakkor a szenzitív információk (például egészségi állapot, etnikai hovatartozás) védelme miatt az ügyintézők csak korlátozott hozzáférést kapnak az adatbázisokhoz – ennek informatikai megoldásán jelenleg is dolgoznak.

Újabb 200 eljárást egyszerűsítenek
A megvalósult változások közül Zöld-Nagy Viktória kiemelte a formanyomtatványok egyszerűsítését és az építésügyben már jól működő, papíralapú ügyintézést kiváltó ÉTDR rendszert. Hozzátette, már elkészült az Egyszerű állam program 2. tervezete, amelynek keretében a meglévő 700 mellé újabb 200 eljárást fognak egyszerűsíteni. A KET (Közigazgatási eljárásról szóló tv.) átfogó módosításával pedig szeretnék egységesíteni az eljárási határidőket és a szakhatósági rendszert is a kisvállalkozók adminisztrációjának könnyítése érdekében.

A mozgásukban korlátozottak ügyintézését elősegítő akadálymentesítés az unió előírásainak megfelelően minden kormányablakban megvalósult, a szegedi irodában pedig most tesztelik a siketek és nagyothallók ügyintézését elősegítő videokontakt szolgáltatást. A munkatársak számára folyamatos továbbképzéseket terveznek, amin nemcsak szakmai, de az ügyfelekkel kapcsolatos tudnivalók is előkerülnek. Felkészítik őket arra is, mi a teendő, ha autista ember érkezik a hivatalba – mondta el a helyettes államtitkár.”

Forrás:
Csekkautomata kerülhet a kormányablakokba; OrientPress; 2014. április 15.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.