Skip to main content
közigazgatási informatika

Büntetőpontok miatt fejlesztik az Ügyfélkaput?

Szerző: 2014. május 11.No Comments

„Nagy az érdeklődés a büntetőpontok miatt a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalánál, ezért azt tervezik, hogy az Ügyfélkapu rendszerén keresztül is lekérdezhető lesz a büntetőpontok száma – tudta meg az InfoRádió.

Több fővárosi útvonalon is felújítás történt az utóbbi időben. Sok helyen megváltozott forgalmi rendre kell számítani az autósoknak. Érdemes figyelni mert a rendőrség nemcsak pénzbírságot szabhat ki, hanem büntetőpont is járhat a szabálytalanságért.

2001. január 1-jén vezették be Magyarországon a járművezetők előéleti pontrendszerét. Viszonylag nagyszámú büntetőpontot kaphat a járművezetője közlekedési bűncselekmények kapcsán és segítségnyújtás elmulasztása miatt. Például szándékosság esetén akár 11 míg gondatlanságból elkövetett bűncselekménynél 9 pontot is kiszabhat a hatóság. Ha valaki előéleti pontot kap arról a hatóság mindig küld tájékoztatót – tudtuk meg az Országos Rendőr-főkapitányságtól.

Ha a járművezető nyilvántartott pontjainak száma elérte vagy meghaladta a 18-at, akkor a hatóság visszavonja a járművezető jogosítványát. A sofőrnek pedig utánképzésen kell részt vennie. A járművezető önkéntes utánképzéssel is csökkentheti nyilvántartott pontjainak számát. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala értesíti a gépjárművezetőt ha elérte a 13 pontot. De akit érdekel, hogy hány büntetőpontja van, enélkül is megtudhatja a hivataltól. Ezt kérheti e-mailen, faxon és postai úton is néhány adat megadásával. A hivatal 30 nap alatt válaszol a megkeresésre.

A hivatal egyébként havonta több mint 100 ilyen jellegű megkeresést kap. Az InfoRádió úgy értesült, hogy ezért a hivatal szeretné elérni, hogy az Ügyfélkapun keresztül is lekérdezhető legyen a büntetőpontok száma.

Információnk szerint a technikai háttér kidolgozása már folyamatban van, de azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a munkák meddig tartanak.”

Forrás:
Büntetőpontok miatt fejlesztik az Ügyfélkaput?; Inforádió; 2014. május 10.