Új, korszerű környezetbe költözött az Ügyfélkapu tartalék IT-rendszere

„Április végén befejeződött az Ügyfélkapu és a Magyarország.hu portál másodlagos, tartalék informatikai infrastruktúrájának átköltöztetése. A NISZ Zrt. által fejlesztett és üzemeltetett Ügyfélkaput kiszolgáló tartalék IT infrastruktúra mostantól a legkorszerűbb feltételeket biztosító Wigner Adatközpontban működik. A rendszer rendelkezésre állási mutatója eléri az évi 99,99%-ot.

A folyamatos és biztonságos elérhetőség, valamint magas rendelkezésre állási idő érdekében az Ügyfélkapu rendszereit egy másodlagos infrastruktúra ( úgynevezett B site) is kiszolgálja, amely akkor kap szerepet, ha az elsődleges rendszer működése karbantartás vagy valamilyen nem várt hibajelenség miatt szünetelne. Korábban a „B site” eszközei egy eredetileg irodai funkcióra kialakított, ám később gépteremként használt helyiségben üzemeltek a Szilágyi Erzsébet fasoron található kormányzati irodaházban.

A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által koordinált, hat napon át zajló, rendkívül komplex költöztetési manőverben csaknem 40 szakértő dolgozott. Összesen 75 db eszköz (szerverek, hálózati, hálózatbiztonsági és tároló eszközök) került át a Wigner Adatközpontba (Wigner Data Center – WDC), ahol kifejezetten a célnak megfelelően kialakított, professzionális géptermi környezet gondoskodik a rendszerek zavartalan működéséről.

A modern, állandóan őrzött objektumban minden infrastrukturális feltétel adott az informatikai eszközök biztonságos üzemeltetéséhez, a rendszereket felügyelő személyzet folyamatos jelenléte pedig az esetleges váratlan üzemzavarok esetén gyors beavatkozást és hibaelhárítást tesz lehetővé. Az infrastruktúra minden eleme leállás-mentesen karbantartható, a folyamatos karbantartási programoknak köszönhetően így a berendezések élettartama és megbízhatósága optimalizálható. A rendszer nem tervezett leállások miatti kiesése évente átlagosan mindössze 0,8 óra, így az éves rendelkezésre állási mutató eléri a 99,99 %-ot.

A WDC nagy biztonságú adatközpontjában működő integrált infrastruktúra-menedzsment elemei (épületkezelő rendszer, biztonsági rendszer, életvédelmi rendszer, eseményvezérelt digitális térfigyelő- és képrögzítő rendszer) biztosítják a központban üzemeltetett technológiák és a létesítmény infrastruktúrájának közös, valós idejű nyomon követését és menedzselését.

Bővebben az Ügyfélkapuról:
A Kormányzati Portálon (www.magyarorszag.hu) elérhető Ügyfélkapu a magyar kormány elektronikus azonosító rendszere, amely megteremti az elektronikus ügyintézés lehetőségét a hivatali ügyekben. Biztosítja, hogy a felhasználók a személyazonosságuk igazolása mellett biztonságos online kapcsolatba kerüljenek a közigazgatási ügyintézést és szolgáltatásokat nyújtó állami szervekkel. Az Ügyfélkapu 2005 óta áll az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek rendelkezésére, jelenleg 1,6 millió regisztrált felhasználó és csaknem 4000 hivatali regisztrációval (úgynevezett hivatali kapuval) rendelkező szervezet használja.”

Forrás:
Új, korszerű környezetbe költözött az Ügyfélkapu tartalék IT-rendszere; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen működő Részvénytársaság (NISZ Zrt.); 2014. május 8.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.