közigazgatás: magyartársadalom

Konferencia: Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika kapacitásának biztosítása – ÁROP-1.1.16

Szerző: 2014. július 20.No Comments

„A Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI) 2014. július 9-én rendezte meg az ÁROP-1.1.16-2012-2012-0001 kódszámú „Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika kapacitásának biztosítása” című kiemelt projekthez kapcsolódó időközi konferenciáját.

Az eltelt időszakban a TKKI, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) felnőttképzési és módszertani háttérintézményeként országos mentorhálózata segítségével, egységes elvek mentén segített elkészíteni több mint 3000 magyarországi település Helyi Esélyegyenlőségi Programját (HEP). Az elkészült programok célja, hogy a társadalmi felzárkózás érdekében állami szerepvállalás mellett, helyi szinten történt helyzetfelmérés alapján a problémák megoldására intézkedési tervvel rendelkezzenek az önkormányzatok. Az elkészült Helyi Esélyegyenlőségi Programok a www.tkki.hu honlapon megtekinthetőek.

Az előadások anyagai itt érhetők el [ppt]:
Helyi esélyegyenlőségi programok; Bathó Éva
Az intézményi prevenció eszközei és folyamatai az esélyegyenlőség területein; Dr. Pánczél Márta; Egyenlő Bánásmód Hatóság
Esélyegyenlőség, társadalmi felzárkózás; Langerné Victor Katalin helyettes államtitkár; Emberi Erőforrások Minisztériuma, Szociális ügyekért és Társadalmi felzárkózásért Felelős Államtitkárság


Az egyes szakpolitikák – foglalkoztatáspolitika, egészségügy, oktatás, kultúra és
 közművelődés – szerepe, feladata a társadalmi esélyegyenlőség megteremtésében
; Dr. Széll Enikő; Emberi Erőforrások Minisztériuma, Egészségpolitikai Főosztály
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában; Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár; Emberi Erőforrások Minisztériuma, Közneveléséért Felelős Államtitkárság
A kormányhivatalok szerepe 
a Helyi Esélyegyenlőségi Programok nyomonkövetési feladatainak ellátásában; Dr. Havassy Sándor igazgató; Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal”

Forrás:
ÁROP 1.1.16 időközi konferencia; Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI); 2014. július 17.