Skip to main content
egészségügyinformatikatársadalom

Az Apple, IBM és a Japán Posta kifejezetten az idősek számára fejlesztenek alkalmazásokat

Szerző: 2015. május 2.No Comments

„Az Apple, az IBM és a Japán Posta közösen egy egészen nagyszabású projektbe kezd. A cél, hogy javítsanak a japán társadalom egyre nagyobb hányadát kitevő idős emberek életminőségén. A projekthez az Apple adja az iPadeket, az IBM fejleszti az egyedi szoftvert, a posta pedig az infrastruktúrát biztosítja.

A kezdeményezést közösen jelentette be Tim Cook, Ginni Rometty, az IBM elnök-vezérigazgatója, és Taizo Nishimuro, a Japán Posta vezérigazgatója az IBM új New York-i székházában. Nishumuro elmondta, hogy jelenleg a japán népesség közel negyede 65 év feletti, és 2050-ig ez az arány várhatóan 40%-ra növekszik. Hozzátette azt is, hogy ez egyáltalán nem egyedi jelenség, a világ számos országában ez a trend figyelhető meg.

Az iPadek segítségével az idősek többek között olyan szolgáltatásokat érhetnek majd el, mint a ház körüli teendők ellátása, egészségügyi szolgáltatások és ápolás. Az új alkalmazások ezen kívül integrálják majd az Apple jelenlegi szolgáltatásait, például a FaceTime-ot vagy az iCloudot is. Az alkalmazások között lesz olyan, ami figyelmeztet a különböző gyógyszerek bevételére vagy a mozgásra, de közösségi eseményeket is kereshetnek majd a segítségükkel az idősek, illetve kapcsolatot tarthatnak a távolabb élő rokonaikkal.

Érdekesség, hogy a Japán Posta már most is kínál olyan szolgáltatást, hogy rendszeresen meglátogatják az ügyfelek idős hozzátartozóit, hogy minden rendben van-e, illetve figyelnek arra, nehogy részesei legyenek valamiféle csalásnak vagy átverésnek. A projekt célja 4-5 millió felhasználó elérése 2020-ig…A Nikkei értesülései szerint iPadek nyomon követik majd az idősek mindennapjait, mozgásukat, illetve szokásaikat, a kapott adatokat pedig az IBM elemzi majd a Watson mesterséges intelligenciában is felhasznált technológiák segítségével. Ez alapján korábban kiszűrhetnék a különböző egészségügyi problémákat és egyéb vészhelyzeteket, illetve még személyre szabottabb szolgáltatást nyújthatna ezen a területen a Japán Posta.

Üdvözítő az, hogy a technológia folyamatosan fejlődik, és megkönnyíti a mindennapi életünket, illetve képes az életminőségünkön javítani. Ettől függetlenül azonban nem szabad elfeledkeznünk a személyes kapcsolattartás fontosságáról sem, különösen idős rokonaink esetében, hiszen egy iPad nem válthatja ki a család törődését…”

Forrás:
Kifejezetten időseknek fejleszt appokat az Apple és az IBM; iMagazin; 2015. április 30.
Japan Post to tap Apple, IBM tech for seniors services; Nikkei Asian Review; 2015. április 30.
Apple and IBM’s latest partnership is about helping Japanese seniors with iPads; Russell Brandom; The Verge; 2015. április 30.