„Nyíregyháza – Egy kimutatás szerint átlagban 14,5 percet töltenek el az ügyfelek a kormányablakokban, vagyis jócskán lerövidült az ügyintézés ideje. A következő lépés az lesz, hogy minél több ügyet lehessen majd otthonról is intézni.
A tanácskozás legfontosabb gondolatait Kozma Péter kormánymegbízott foglalta össze sajtótájékoztató keretében. Mint elmondta, április elsejével külső-belső átszervezés történt a kormányhivatalban: a korábbi huszonkét szervezeti egység helyett mindössze tizenegy folytatja úgy a munkát, hogy nem történt létszámleépítés. A szervezeti átalakításnak az volt a célja, hogy kevesebb vezető kezén menjenek át a levelek, illetve a határozatok, így gyorsabb, egyszerűbb, hatékonyabb lett az ügyintézés. Az állampolgárok ügyintézéseit segíti, hogy az év végéig újabb kormányablakok is megnyitják majd ajtajukat, valamint továbbra is az ügyfelek rendelkezésére áll a nagyecsedi okmányiroda, aminek a bezárásáról hírek röppentek fel.
– Jó gyakorlat, hogy az államigazgatási kollégium tagjai rendszeresen találkoznak, és személyesen vitatnak meg szakmai kérdéseket – ezt már dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter mondta a sajtótájékoztatón, aki a kormány fejlesztéspolitikájáról adott tájékoztatást a tanácskozáson. Mint kifejtette, fejlesztési miniszterként úgy látja, sikeres a kormánynak az a törekvése, hogy az ügyek intézését közelebb hozza a lakossághoz. Ezt segíti majd az is, hogy a megyénkben működő 14 kormányablak mellé hamarosan átadnak majd további hetet. Egy kimutatás szerint átlagban 14,5 percet töltenek el az ügyfelek a kormányablakokban, vagyis jócskán lerövidült az ügyintézés ideje. A következő lépés az lesz, hogy minél több ügyet lehessen majd otthonról is intézni. Ezt segíti a Digitális Magyarország program, aminek keretében Nyíregyháza háztartásaiban elérhetővé válik majd a széles sávú internet.”
Forrás:
Újabb kormányablakok jöhetnek; szon.hu; 2015. október 30.