Skip to main content
gazdaságközigazgatási informatika

Hamarosan még okosabb lehet Budapest

Szerző: 2016. szeptember 1.No Comments

„A Budapest 2030 hosszútávú városfejlesztési koncepció markáns vonulatának szánt, most készülő tervezet sok ponton kapcsolódik a Budapest 2024 olimpiai pályázat elképzeléseihez.

Az olimpiai pályázatot jegyző Budapest 2024 csapata ezért tematikus workshopra hívta az érintett szereplőket. A Városházán tartott összejövetelen a pályázat készítői hangsúlyozták, hogy a smart city-koncepció fő pillérei a fenntarthatóság, a környezettudatosság, a társadalmi szerepvállalás és az okos technológiák alkalmazása.

Bán Teodóra ügyvezető, a főváros turisztikai szervezetét és kulturális tartalmat generáló cégét, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központot (BFTK) képviselve elmondta, hogy Budapest jól felfogott érdeke a lakosság szempontjait, az élhetőséget és az értékvédelmet is tiszteletben tartó tudatos és fenntartható turizmusfejlesztés.

Budapest ezért színvonalas turisztikai célpontként pozicionálja magát a nemzetközi piacon. A BFTK jelenleg teljesen átalakítja, megújítja digitális stratégiáját és felületeit, ezzel is készülve a küszöbön álló megarendezvényekre (FINA Világbajnokság 2017; Olimpia 2024). A BFTK nagy hangsúlyt fektet arra, hogy házigazdaként hívja, fogadja és tájékoztassa a városba érkező turistákat, másrészt az olimpiai pályázatot övező médiafigyelem mentén, a nagyrendezvényeken kívüli időszakokban is vonzóvá tegye Budapestet a nemzetközi színtéren.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ – a Budapest Fővárossal fennálló közszolgáltatási szerződéséből adódó kötelező kompetenciája alapján – turistatájékoztatási rendszert üzemeltet, melynek pillérei a Budapestinfo Pont irodák és közterületi Budapestinfo Pontok, valamint a turisztikai információs táblarendszer. A BFTK a mai kor igényeinek megfelelő kommunikációs csatornákon keresztül közvetíti a turisták és a szakmai partnerek felé az információt minősített, ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatásokat tartalmazó eszközeivel, online és offline kiadványaival is.

A BFTK kiemelt feladata a személyes tájékoztatás és élményorientálás a Budapestinfo turisztikai információs rendszer keretében.

A Budapestinfo-hálózat jelenleg magában foglal öt állandó irodát, melyből kettő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér A és B termináljának érkezési oldalán található. A központi Budapestinfo Pont iroda a belvárosi Sütő utcában helyezkedik el, a Városligetben, a Műjégpálya épületében is berendeztek egy irodát, az ötödik pedig a Várnegyedben található. A BFTK további irodanyitást tervez a Bálna Budapestben, valamint további turisztikailag frekventált helyeken.

A Budapestinfo Pont-hálózatot – szezontól függően – 10-16 közterületi mobil információs pont egészíti ki, melyek a Főváros turisztikailag frekventált pontjain helyezkednek el.

A hálózat a számítások szerint három-, három és fél millió személyes kontaktust bonyolít le évente, ami azt jelenti, hogy jó eséllyel minden látogató legalább egyszer igénybe veszi a tájékoztatási szolgáltatást.

A Budapestinfo Pont irodahálózat jelenleg 20 alkalmazottal működik. A közterületi infopontok szezonálisan változó létszámmal üzemelnek. A munkatársak valamennyien felkészült, nyelveket beszélő, dinamikus szakemberek. A BFTK stratégiai tervei között szerepel, hogy a megarendezvényekre készülve mind a hálózatot, mind a létszámot bővíti.”

forrás:
Hamarosan még okosabb lehet Budapest; Turizmus Online; 2016. augusztus 29.
Lásd még: Budapest 2030