Skip to main content
gazdaságközigazgatási informatika

Hamarosan még okosabb lehet Budapest

By 2016. szeptember 1.No Comments

„A Budapest 2030 hosszútávú városfejlesztési koncepció markáns vonulatának szánt, most készülő tervezet sok ponton kapcsolódik a Budapest 2024 olimpiai pályázat elképzeléseihez.

Az olimpiai pályázatot jegyző Budapest 2024 csapata ezért tematikus workshopra hívta az érintett szereplőket. A Városházán tartott összejövetelen a pályázat készítői hangsúlyozták, hogy a smart city-koncepció fő pillérei a fenntarthatóság, a környezettudatosság, a társadalmi szerepvállalás és az okos technológiák alkalmazása.

Bán Teodóra ügyvezető, a főváros turisztikai szervezetét és kulturális tartalmat generáló cégét, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központot (BFTK) képviselve elmondta, hogy Budapest jól felfogott érdeke a lakosság szempontjait, az élhetőséget és az értékvédelmet is tiszteletben tartó tudatos és fenntartható turizmusfejlesztés.

Budapest ezért színvonalas turisztikai célpontként pozicionálja magát a nemzetközi piacon. A BFTK jelenleg teljesen átalakítja, megújítja digitális stratégiáját és felületeit, ezzel is készülve a küszöbön álló megarendezvényekre (FINA Világbajnokság 2017; Olimpia 2024). A BFTK nagy hangsúlyt fektet arra, hogy házigazdaként hívja, fogadja és tájékoztassa a városba érkező turistákat, másrészt az olimpiai pályázatot övező médiafigyelem mentén, a nagyrendezvényeken kívüli időszakokban is vonzóvá tegye Budapestet a nemzetközi színtéren.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ – a Budapest Fővárossal fennálló közszolgáltatási szerződéséből adódó kötelező kompetenciája alapján – turistatájékoztatási rendszert üzemeltet, melynek pillérei a Budapestinfo Pont irodák és közterületi Budapestinfo Pontok, valamint a turisztikai információs táblarendszer. A BFTK a mai kor igényeinek megfelelő kommunikációs csatornákon keresztül közvetíti a turisták és a szakmai partnerek felé az információt minősített, ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatásokat tartalmazó eszközeivel, online és offline kiadványaival is.

A BFTK kiemelt feladata a személyes tájékoztatás és élményorientálás a Budapestinfo turisztikai információs rendszer keretében.

A Budapestinfo-hálózat jelenleg magában foglal öt állandó irodát, melyből kettő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér A és B termináljának érkezési oldalán található. A központi Budapestinfo Pont iroda a belvárosi Sütő utcában helyezkedik el, a Városligetben, a Műjégpálya épületében is berendeztek egy irodát, az ötödik pedig a Várnegyedben található. A BFTK további irodanyitást tervez a Bálna Budapestben, valamint további turisztikailag frekventált helyeken.

A Budapestinfo Pont-hálózatot – szezontól függően – 10-16 közterületi mobil információs pont egészíti ki, melyek a Főváros turisztikailag frekventált pontjain helyezkednek el.

A hálózat a számítások szerint három-, három és fél millió személyes kontaktust bonyolít le évente, ami azt jelenti, hogy jó eséllyel minden látogató legalább egyszer igénybe veszi a tájékoztatási szolgáltatást.

A Budapestinfo Pont irodahálózat jelenleg 20 alkalmazottal működik. A közterületi infopontok szezonálisan változó létszámmal üzemelnek. A munkatársak valamennyien felkészült, nyelveket beszélő, dinamikus szakemberek. A BFTK stratégiai tervei között szerepel, hogy a megarendezvényekre készülve mind a hálózatot, mind a létszámot bővíti.”

forrás:
Hamarosan még okosabb lehet Budapest; Turizmus Online; 2016. augusztus 29.
Lásd még: Budapest 2030