„Egy hirdetési csalásokkal foglalkozó cég felmérése szerint Trumpnak 4,3 millió, míg Clintonnak 3,1 millió követője nem valódi személy.
Az eZanga nevű, hirdetési csalásokkal foglalkozó cég az amerikai elnökválasztási kampány vége előtt 6 héttel hozta nyilvánosságra kutatási eredményeit, amelyek szerint Donald Trump Twitter-követőinek 39 százaléka kamufelhasználó, míg Hillary Clintonnnál ez az arány 37 százalék. A kamufelhasználók számát tekintve a különbség több mint egymillió: Trump esetében több mint 11 millió követőből 4,3 millió nem valódi személy, Clinton esetében több mint 8 millió felhasználóból 3,1 millió kamu. Az Adweek cikke szerint mindez azt is jelenti, hogy a kampányhajrában a közösségi médiába pumpált pénz igen nagy hányadát nem létező szavazókra költik.
A kamufelhasználók nagy arányú jelenléte a kampányokban nem újdonság, Barack Obama százalékai is hasonlóak. A leköszönő amerikai elnök Potus-Twitterjének 10,4 millió követőjéből 3 millió nem igazi felhasználó (ez 29 százalék), illetve a Barack Obama „személyes” fiókját működtető és Clinton kampányát is támogató Organizing for Action szervezet Twitter-accountjainak közel 48 százalékát teszik ki a kamufelhasználók: 77,4 millióból 40,7 millió…”
Forrás:
Trump és Clinton Twitter-követőinek több mint a harmada kamufelhasználó; Kreatív Online; 2016. szeptember 23.