gazdaságinformatika

Facebook-használatért olcsóbb autóbiztosítás

Szerző: 2016. november 7.No Comments

„Egy brit társaság a közösségi bejegyzéseket elemezné, hogy így számítsa ki a fizetendő biztosítási díjakat.

Az Admiral brit biztosítótársaság szerint valaki választékosan fejezi ki magát és a Facebookon is komolyabb dolgokról tesz közzé bejegyzéseket, akkor minden bizonnyal óvatos autóvezető. Az ilyen személyeket pedig úgy jutalmazza, hogy a Firstcarquote nevű konstrukció keretében alacsonyabban kínál számukra járműbiztosítást. A módszer hátránya viszont, hogy a cég fenntartja magának a jogot arra, hogy ha ezt az illető engedélyezi a számára, akkor átvizsgálja annak Facebook-profilját.

A The Guardian rámutatott, hogy az Admiral a bejegyzések mellett a lájkokat is tanulmányozza, majd ennek alapján dönt arról, hogy valaki felelősségteljes személy-e vagy sem. Előnyt jelent, ha az illető rövid mondatokat és listákat használ, továbbá a találkozóit is konkrétan egyezteti le. Aki például egy találkozó kapcsán csak annyit ír be, hogy az valamikor “este” legyen, a vállalat szerint nem elég felelősségteljes.

Amennyiben az Admiral pozitívan értékeli az adott felhasználót, akkor 5-15 százalékkal alacsonyabb biztosítási díjat kell fizetnie. A biztosítótársaság az ajánlattal elsősorban a fiatalokat szeretné megcélozni, akik vélhetően először kötnek biztosítást. Az Admiral hangsúlyozta, hogy nem fér hozzá közvetlenül a Facebookon tárolt adatokhoz, csupán pillanatfelvételt lát az megjelent információkról. Ennek ellenére az Open Rights Group arról számolt be, hogy az elképzelés egyáltalán nem nyerte el a közösségi portál tetszését és igyekszik megakadályozni azt, hogy a vállalat hozzáférhessen a bejegyzésekhez. Az indoklás az, hogy ez az eljárás sérti a platform irányelveit. [Az Admiral cég órákon belül visszavonta az ajánlatát. Lásd az ismertetés végén megadott cikkeket. Szerk.]

Tavaly arról írtunk, hogy az egyes biztosítótársaságok az adott személyek vezetési stílusa alapján állapítanák meg az autósok biztosításainak díját. Az úgynevezett telematikai tarifát az Allianz, a Huk-Coburg és számos más konszern vezetné be.”

Forrás:
Facebook-használatért olcsóbb autóbiztosítás; SG.hu; 2016. november 6.
Admiral to price car insurance based on Facebook posts; Graham Ruddick; The Guardian; 2016. november 2.
Facebook forces Admiral to pull plan to price car insurance based on posts; Graham Ruddick; The Guardian; 2016. november 2.
Facebook isn’t looking out for your privacy. It wants your data for itself. Don’t be fooled by the social network’s hostile response to Admiral’s plan to price car insurance based on posts; Alex Hern; The Guardian; 2016. november 2.