MNB: az azonnali fizetési szolgáltatás működési modellje Magyarországon

„…Az azonnali fizetési szolgáltatás magyarországi bevezetésének három alapvető célja:

  • A készpénzes fizetés gyorsaságával, folyamatos elérhetőségével és egyszerűségével vetekedő elektronikus fizetési szolgáltatás bevezetése, ezáltal elektronikus fizetési alternatíva teremtése a fizetési helyzetek minél szélesebb körében.
  • Az innováció támogatása a pénzforgalmi piacon.
  • Az egymással nem átjárható fizetési megoldások létrejöttének megakadályozása.

A fentiekkel összhangban az MNB megfogalmazott alapvető követelményeket az azonnali fizetési szolgáltatással kapcsolatban, amelyeknek teljesülnie kell annak érdekében, hogy az új infrastruktúra a lehető legnagyobb mértékben támogathassa a fenti célok elérését:

  • folyamatos (24*7*365) működés;
  • a teljes fizetési folyamat lebonyolítása néhány másodperc alatt;
  • visszajelzés a tranzakció lebonyolításának eredményéről;
  • a kedvezményezettnek jóváírt összeg azonnali és korlátozások nélküli felhasználhatósága;
  • versenysemleges hozzáférés az alaprendszerhez;
  • másodlagos azonosítók használata;
  • fizetési szolgáltatások közötti átjárhatóság;
  • kiegészítő szolgáltatások létrehozásának lehetősége.

…”

Forrás:
Az azonnali fizetési szolgáltatás működési modellje Magyarországon; Magyar Nemzeti Bank; 2016. december (pdf)

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika, szakirodalom
Kiemelt szavak: , , , , , , , , .
Közvetlen link.