művelődésszakirodalom

Ha olvasásról van szó, a gyerekek inkább a könyvet választják, mint a táblagépeket

Szerző: 2017. április 8.április 9th, 2017No Comments

„Nem kell még sietni a könyvek lecserélésével e-könyvekre.

Elég makacsul tartja magát az elképzelés, hogy a mai gyerekek sokkal szívesebben vesznek a kezükbe egy tabletet vagy egy e-book olvasót, semmint egy könyvet. Egy új kutatás szerint viszont ez nem feltétlenül van így. A szakemberek olyan négy és hat év közötti gyerekek szokásait vizsgálták, akik rendszeresen hozzáfértek olvasásra is alkalmas eszközökhöz, de kiderült, hogy ezeket az eszközöket alapvetően nem olvasásra használták. Még azok sem, akik naponta olvastak.

A kutatás azt is megállapította, hogy minél több kütyüjük van a gyerekeknek, általánosságban annál kevesebbet olvasnak. Vagyis nem sok értelme van e-könyvolvasókkal ellátni a gyerekeket, mert ezzel csak elnyomják bennük az olvasási ösztönt. A helyzet ugyanis az, hogy még a mai kor gyerekei is szívesebben olvasnak igazi könyveket. Hasonló következtetésre jutott egy másik kutatás is, amelyet tinédzserekkel készítettek.

Ehhez képest az Egyesült Államokban vagy Ausztráliában egyre több könyvtár cseréli le a papír könyveket e-könyvekre.

A könyvek azért is lehetnek vonzóbbak azoknak, akik komolyan gondolják az olvasást, mert a digitális eszközökön rengeteg applikáció ad alkalmat az elkalandozásra. Az amúgy is figyelemzavaros gyerekeknél ez teljesen keresztbe tesz az olvasás élményének.”

Forrás:
Ha olvasásról van szó, a gyerekek inkább a könyvet választják, mint a táblagépeket; HVG.hu; 2017. április 7.
The influence of access to eReaders, computers and mobile phones on children’s book reading frequency; Margaret K. Merga, Saiyidi Mat Ronib; Computers & Education; Volume 109, June 2017, Pages 187–196 [Magyaroszágon elérhető az EISZ-en belül] Are teenagers really keen digital readers?: Adolescent engagement in ebook reading and the relevance of paper books today; Margaret K. Merga; English in Australia; Volume 49 Issue 1 (2014)