Skip to main content
közigazgatás: külföldönközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

GDPR – Önkormányzatok adatvédelmi feladatai a felkészülés során (konferencia)

Szerző: 2018. január 15.No Comments

„A GDPR 2018. május 25. napjától alkalmazandó, így eddig az időpontig valamennyi adatkezelőnek egységbe kell hozni adatkezeléseit a rendelettel. A rendelet alkalmazásai jelentős változást hoznak a mai szabályokhoz képest! Az önkormányzatok új feladatok előtt állnak! Ideje felkészülni ezekre!

Az esemény célja mindenekelőtt az, hogy átfogó képet nyújtson az adatkezelők, jogászok és jogalkalmazók számára ahhoz, hogy megfelelő módon és időben felkészülhessenek az Európai Unió által elfogadott Általános Adatvédelmi Rendeletet (General Data Protection Regulation – GDPR) alkalmazására.

A konferencia napján az előadások közötti szünetekben és a rendezvény végén is lehetőség nyílik konzultációra.

Időpont: 2018. január 29., 9:00 – 17:00
Helyszín: Hunguest Hotel MILLENIUM

Program
9.00-10.40 Mi fán terem a GDPR? – alapelvek, jogalapok, érintett jogai, főbb változások önkormányzati szemszögből
Előadó: Dr. Nagy Dóra Adriána, ügyvéd, LL.M., adatvédelmi szakjogász

  • Mit is jelent a felkészülés a gyakorlatban?
  • Mennyiben változnak a jogalapok?
  • Az önkormányzat és polgármesteri hivatal kapcsolata adatvédelmi szemszögből: ki az adatkezelő? Milyen megoldások vannak?
  • Változnak a jogalapok: milyen jogalapokra hivatkozhat egy önkormányzat?
  • Alapelvek változásai. Melyek azok az alapelvek, amelyeket az adatkezelés során figyelembe kell venni a jövőben?
  • Tágabb érintetti jogokat hoz magával a GDPR: mik ezek és hogyan lehet nekik megfelelni
  • Hogyan értelmezendőek a törvényi felhatalmazáson alapuló adatkezelések? Mi lesz a jövőben?

10.40-11.00 szünet

11.00- 12.30 Az adatkezelő és az adatfeldolgozó növekvő kötelezettségei a GDPR alapján
Előadó: Dr. Lojek Levente, ügyvéd, Bovard Adatvédelmi Kft.

  • Tájékoztatási kötelezettség – Mikor, milyen formában, és kinek kell tájékoztatnia az érintetteket?
  • Adatfeldolgozók kiválasztásának szempontjai, és az adatkezelő felelőssége
  • Adatvédelmi incidensek kezelésének szabályai
  • Mi az adatvédelmi incidens bekövetkeztekor követendő eljárás?
  • Az adatvédelmi tisztviselő jogállása, feladatai, kiválasztásának szempontjai.
  • Növekedő adminisztrációs terhek, avagy a nyilvántartási kötelezettség teljesítése.
  • Adatvédelmi hatásvizsgálat lefolytatásának módszertana.
  • Adatvédelmi bírság, érintetti jogorvoslat
  • NAIH eljárás

12.30-13.30 ebéd

13.30-15.00 Adatbiztonság és adatvagyonleltár
Előadó: Kocsis Tamás, adatbiztonsági szakértő
Az előadás a tárolási szintig tartó adatvagyonleltár létrehozását és naprakészen tartását járja körül. Az előadás igyekszik segítséget nyújtani a GDPR által támasztott adatbiztonsági követelmények hatékony és fenntartható teljesítéséhez.

  • Az adatvagyon leltár fogalma
  • Az adatvagyonleltárba besorolt és minősített adatok és az információbiztonság kapcsolata
  • Milyen adataink vannak? Hol tárolódnak? Ki, mire, hogyan használja őket?
  • Megfelelő kontroll-intézkedések az adatok mellé
  • Az adatok védelme

15.00- 15.15 szünet

15.15.-17.00 Hello Data – IT biztonsági feladatok az önkormányzatoknál
Előadó: Gilincsek Szabolcs, gdpr.info.hu

  • Alapvető IT biztonsági feladatok
  • Atipikus munkavégzések
  • Papír alapú adatvédelem
  • Hozzáférésmenedzsment és jelszókezelés
  • Eseménynaplózás
  • Konkrét szektorokat érintő példák és jó gyakorlatok az IT biztonságban

Forrás:
GDPR – Önkormányzatok adatvédelmi feladatai a felkészülés során; Infoszféra; 2018. január