„Ünnepélyes keretek között adták át a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálati ablakát csütörtökön a Békés Megyei Kormányhivatal gyulai járási hivatalában.
Dr. Kovács József országgyűlési képviselő beszédében elmondta, a kormányablakokban a korszerű foglalási rendszernek köszönhetően az állampolgárok rövid várakozási idő mellett vagy anélkül intézhetik ügyeiket.– Az adóhatóságnak nem csak az a feladta, hogy átlátható, egyszerű és könnyen értelmezhető jogszabályi környezetet teremtsen, hanem az is, hogy az ügyfelek kiszolgálása minél rugalmasabb legyen, és alkalmazkodjon a különböző igényekhez – hangsúlyozta. – Ezt segíti, hogy egyebek mellett már a gyulai kormányablakban is elérhetők az adóügyi szolgáltatások.
Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára emlékeztetett rá, hogy 2011 januárjában huszonkilenc kormányablak huszonkilenc ügykörrel kezdte meg működését, mára csaknem 280 kormányablak működik hazánkban, amelyekhez 2 500 ügytípusban fordulhatnak az állampolgárok. Mindössze harminc olyan, jogszabály által kizárt eljárás van, amelyet nem lehet elindítani ezeken a helyeken. Tavaly mintegy 12 millió ügyfél 14 millió ügyét intézte a kormányablakokban.
Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára, a NAV vezetője elmondta, a kormány kiemelten fontosnak tartja, hogy az állampolgárok a lakóhelyükhöz legközelebb intézhessék ügyeiket. Ehhez kapcsolódik a NAV is azzal, hogy december 31-éig összesen hatvannégy új helyen lesz elérhető az adóhatóság ügyfélszolgálata. Kitért arra, hogy tavaly 2,6 millióan keresték fel a NAV ügyfélszolgálatait.
– Igyekszünk a lehető leggyorsabb és legszakszerűbb ügyintézést biztosítani számukra, de távlati célként az adóhatóság szeretné elérni, hogy minél többen éljenek az e-ügyintézés lehetőségével, amely költségcsökkentést eredményezne – tette hozzá. Tavaly a NAV már 4 millió ember személyijövedelemadó-bevallását készítette el.
– A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nagy erőkkel dolgozik az e-számlarendszer kialakításán, hogy július 1-én zökkenőmentes legyen az átállás, a következő nagy feladat a vállalkozások áfabevallás-tervezetének kiajánlása lehet – mondta Tállai András.
A NAV ügyfélszolgálatai egyébként már hét Békés megyei kormányablakban érhetőek el. Egyebek mellett az állampolgárok ezeken a helyeken bejelenthetik adataik változását, leadhatják különféle nyomtatványaikat, bevallásaikat, kérhetnek csekket, nyomtatványokat.”
Forrás:
Átadták a NAV ügyfélszolgálati ablakát Gyulán; BEOL.hu; 2018. január 25.