Békésben is ablakot nyitott a NAV az állampolgárok felé

„Átadták a békési járási hivatal kormányablak osztályán kialakított NAV ügyfélszolgálati munkaállomást szerdán délelőtt.

Dr. Takács Árpád, a Békés Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott köszöntőjében elmondta, az ügyfélszolgálati munkaállomás átadása folyománya a közigazgatás évek óta tartó megújulásának. Ennek kapcsán kiemelte, a kormányhivatalnak át kellett lépnie a saját „árnyékát”, aminek eredményeként a hivatal és a járási hivatalok egyaránt elengedhetetlen, szükséges jóvá váltak. A hatóság napjainkra nyitott, befogadó, támogató szervezetté vált.

– Az is látszik, hogy a hatóság nem maradhat önmagára, ezért is kötöttünk meg azokat a megállapodásokat, amelyek biztosítják a gazdasági és társadalmi bázist a munkánkhoz – tette hozzá. – Békés szép példája annak, hogy az önkormányzat kedvező hozzáállása, az országgyűlési képviselő munkája és a kormányhivatal összefogása eredményeként miként fejlődhet folyamatosan egy járási hivatal. A szerdai nap ismét egy újszerű dolgot hozott, hiszen adóügyi szempontból is ablakot nyitottunk az állampolgárok felé. A szolgáltató közigazgatás és a szolgáltató adóügyi igazgatás egyaránt a békésiek érdekeit szolgálja.

Dr. Kovács Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Békés Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója elmondta, a magyar közigazgatás 2010 óta egy hatalmas, történelmi léptékű átalakuláson megy keresztül.
– Erre 2016-ban rácsatlakozott az adó- és vámhivatal is – folytatta a gondolatot. – A NAV azon az úton indult el, amelyen a kormányablakok már évek óta haladnak. Szolgáltató jellegű, az ügyfeleket támogató és segítő jellegű működés a cél. Fontos, hogy a jogkövető állampolgárok minél könnyebben eleget tudjanak tenni kötelességeiknek. Óriási újítás az elektronikus személyi jövedelem adóbevallás és az elektronikus jövedéki adóbevallás. Tavaly hazánkban 1 millió 400 ezer ember tett úgy eleget adóbevallási kötelezettségének, hogy rá sem nézett adóbevallására, azt az adóhivatal elkészítette. Mint megtudtuk, felvették a kapcsolatot a középiskolákkal és a felsőoktatási intézményekkel, hogy az adótudatosságot minél szélesebb körben megismerjék a fiatalok.

Dr. Kovács Tamás szólt arról, hogy a békési járásban több mint 37 ezren, Békésen mintegy 20 ezren élnek, így nagyon fontos, hogy a kormányablakban legyen NAV ügyfélszolgálat, és ne kelljen az állampolgároknak Békéscsabára utazniuk.

Dankó Béla országgyűlési képviselő hangsúlyozta, napjainkra eljutottak oda, hogy Békésen egy nagyon szép, felújított épületben intézhetik ügyeiket az állampolgárok.

– A kormány a szolgáltató állam kialakítása érdekében számos változást vezetett be, ennek az eredményeit már tapasztalhatják a járásban élő polgárok, illetve az a több mint ezer ügyfél, akik hetente felkeresik a hivatalt. Innentől az állampolgárok már nyolcvan NAV-os ügyet is elintézhetnek a békési kormányablakban, olyan ügyeket, amelyek miatt eddig utazniuk kellett – ecsetelte.”

Forrás:
Békésben is ablakot nyitott a NAV az állampolgárok felé; BEOL.hu; 2018. január 31.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.