A héten olvastuk: szoftverrobotok, robotic process automation (RPA), mesterséges intelligencia a digitális szervezetben – 2018. február 19.

Lépést tartani a robotokkal
A McKinsey cég előrejelzése szerint a szoftverrobotok (robotic process automation – RPA) 2030-ra akár 800 millió dolgozói feladatot is átvehetnek. Azonban hiba lenne pusztán a költségcsökkentésre összpontosítani, különösen, hogy az azért ritkaság, hogy egy alkalmazotti feladatot teljesen automatizálnak. Általában a munkakör valamennyi részét veszik át a szoftverrobotok, marad tér a feladat értelmesebb, alkotóbb részére koncetráló emberi munkaerőnek is.
Keeping up with the robots; Raconteur

A robotic process automation (RPA) iparági hírei
Rövid összefoglaló, hogy az elmúlt hetekben a fejlesztők és a megoldásszállítók milyen szövetségeket kötöttek – háttérben az egyre bővülő megrendelésekkel (közte az amerikai közigazgatás mint megrendelő).
Robotic process automation software unites vendors, partners; TechTarget

Az adatbevitel mint ideális feladat a szoftverrobotok számára
10 érv arról, hogy a miért éri meg sokkal jobban szoftverrobotokat használni a kézi adatbevitellel szemben.
Top 10 Reasons Why Using Robotic Process Automation For Data Entry Is The Right Choice For Your Business; NextProcess

Mit is jelent közelebbről az RPA (robotic process automation)?
Interjú a Londol School of Economics professzorával. Kutatások és iparági konkrét alkalmazások (például biztosítási ügyekkel kapcsolatos papírmunka).
The next acronym you need to know about: RPA (robotic process automation); McKinsey

Az intelligens folyamatautomatizálás a következő lépés a digitális vállalati működésben
A „folyamat” itt nem elektronikai értelemnben értendő, a szervezeti folyamatokról van szó. Öt alapvető alkotórésze van:

  1. szoftverrobotok (RPA – robotic process automation): a rutin feladatok automatizálása
  2. okos munkafolyamatok: az embereket és digitális eszközöket, megoldásokat (mint például az RPA) integráló folyamatkezelő szoftverek
  3. gépi tanulás/fejlett adatelemzés
  4. természetes nyelvi szövegalkotás (natural-language generation ): például a megfigyelt adatok alapján értelmes emberi szöveg (például egy jelentés) megalkotása
  5. kognitív ágensek (cognitive agents): tanulni, társalogni, feladatot végrehajtani képes virtuális munkaerő

Intelligent process automation: The engine at the core of the next-generation operating model; McKinsey
Lásd még: Natural language generation; Wikipédia
The rise of cognitive agents. Will humans prefer to talk with machines?; Deloitte
Case Study: Customer Engagement with Virtual Cognitive Agents. How one major oil-and-gas company turned to AI to improve its customer support operations; No Jitter
Swedish bank SEB is using a ‘cognitive agent’ for customer service; Digiday

Az intelligens automatizáció az üzleti növekedés katalizátora
A cikk a biztosítási ipar szemszögéből fogalmaz meg hasonló elkézeléseket mint az előbbi intelligens folyamatautomatizálás.
Intelligent Automation: An Undeniable Catalyst For Growth; Forbes

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika, szakirodalom
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.