„ A magyar adórendszer átalakítására vonatkozó javaslatok között hosszú évek óta szerepel az egyszerűsítés, ezen belül is – egyik legfontosabb igényként – az adóadminisztrációs terhek csökkentése. A felgyorsult világban az ügyintézésre fordított idő mindenkinek drága. Az adóalanyok egy része szándéka ellenére sem képes egyedül eligazodni a paragrafusok sűrűjében, így segítségre szorul. Optimális esetben kérdéseire a választ az adóhatóság által biztosított különböző csatornákon gyorsan megkapja. A tanulmány célja, hogy feltérképezze az adóalanyok adózással kapcsolatos tájékozódási szokásait, az elektronikus ügyintézés lehetőségének ismertségét és gyakorlati alkalmazását. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által közzétett adatok mellett felhasználtuk néhány hasonló témában folytatott kutatás megállapításait, valamint kérdőíves felmérés alapján arra kerestük a választ, hogy a fentiek tekintetében mutatkozik-e lényeges különbség az egyes korcsoportok között. Legfőbb megállapításként megfogalmazható, hogy az elektronikus kapcsolattartás kiszélesedése mellett továbbra is markáns igény mutatkozik a gyors és hatékony személyes ügyintézésre.”
Forrás:
Az elektronikus adóügyintézés fejlesztése és gyakorlata; Ambrus Rita Anna, Széles Zsuzsanna; Pénzügyi Szemle; Pénzügyi Szemle; 2017/4.; 462-475. oldalak (PDF)