Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron nyitották meg szerdán Borsod-Abaúj-Zemplén megye 23. kormányablakát

„Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron nyitották meg szerdán Borsod-Abaúj-Zemplén megye 23. kormányablakát. Ezentúl már itt is gyorsan, kényelmesen intézhetjük hivatali ügyeinket.

Mint elhangzott, országosan ez a 286., a pályaudvarokon működő kormányablakok közül pedig a kilencedik. Demeter Ervin kormánymegbízott beszédében úgy fogalmazott, ezek úgynevezett második generációs kormányablakok.

– Fő tulajdonságuk, hogy itt már több mint 1500 ügykört tudnak ellátni, hiszen a kormányablakok esetében tulajsonkébben az okmányiroda és a kormányhivatal tevékenységének egyesítése történik meg – hangoztatta a kormánymegbízott.

2011-ben, az első a kormányablakokban még csak 29 ügykört lehetett intézni, mára tehát ez közel 1500-ra bővült. Demeter Ervin kihangsúlyozta: a Tiszai pályaudvaron lévő kormányablak több szolgáltatást és hosszabb nyitvatartási időt kínál, hiszen a színvonalas szolgáltatás elengedhetetlen az ügyintézésben.

Hozzátette, a munka dandárja a MÁV-ra várt: a közel 100 millió forintos beruházásból történt a felújítás, és a kormányablak kialakítása. A megyében egyre nagyobb lefedettséggel és színvonallal képesek ellátni a kormányhivatalok munkáját.

Csöbör Katalin országgyűlési képviselő szerint a közigazgatásnak a növekedést kell szolgálnia. – Célunk nem más, mint olyan közigazgatást építeni, amely az emberek bizalmát élvezi, segíti az emberek és a vállalkozások boldogulását. Célunk a magyar emberek érdekeinek a képviselete, életének megkönnyítése – emelte ki a képviselő. Mint mondta, a közigazgatás ma már nem csak egy leküzdendő akadály, hanem olyan polgárokat szolgáló szervezet, amelynek alapja a hatékonyság és a gyorsaság.

Zöld-Nagy Viktória, területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár a szerdai megnyitón arról szólt, hogy a fizikai és az informatikai fejlesztéseken kívül a megfelelő képzések is biztosították, hogy ma már ennyi kormányablakot tudnak működtetni. – Ezek száma országszerte egyre nő, tavaly 12 millió ügyfél 14 millió ügyét tudtuk elintézni – húzta alá Zöld-Nagy Viktória, kiemelve, átlagosan 10-15 perces várakozási idő után egy-egy ügyet nagyjából 10 perc alatt sikerül elintézni.

Stiber Vivien hivatalvezető elmondása szerint, már 2012-ben felmerült az igény a kormányablakok nyitására a pályaudvarokon. – Azóta folyamatosak voltak az egyeztetések, és a pályaudvarok fejlesztése mellett most végre megnyílhatnak a kormányablakok is – emelte ki.”

Forrás:
Újabb kormányablak: Ezentúl a Tiszai pályaudvaron is intézhetjük ügyeinket!; Minap.hu; 2018. április 4.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.