„…– A nemzetközi kihívásoknak szerepük van abban, hogy változtatnak a kormány „agyközpontjának” szerkezetén?
– A kormány szervezeti felépítésének mindig az aktuális feladatokhoz kell igazodnia. Az új szerkezet tükrözi a fő célokat, amelyek közül a legfontosabb a biztonság és a nemzeti identitás megerősítése, a versenyképesség növelése és a teljes foglalkoztatottság. A kabinetrendszer átalakítása is ezeket a célokat szolgálja. Abban azonban nincs semmilyen változás, hogy a miniszterelnöknek van kormánya, vagyis ő határozza meg a fő politikai irányvonalakat.– A Miniszterelnöki Kabinetirodának milyen feladatai lesznek az új felállásban?
– A mi minisztériumunk – ez a nevéből is egyértelmű – a miniszterelnök munkáját segíti. Ezen túl van egy speciális feladatunk, az, hogy egyetértési pontokat keressünk a kormány és az állampolgárok között. Több ilyen is létrejött az elmúlt időszakban. Ma egyetértés van a „segély helyett munka” elvében és abban is, hogy a gyermeket nevelő családokat minden eszközzel támogatni kell. Emellett több konzultáció és egy népszavazás is megerősítette a kormányt abban, hogy fellépjen az illegális bevándorlás ellen.– A következő időszakban milyen témakörökben keresik majd az emberek egyetértését?
– Erről az új kormánynak kell majd döntenie. Amint arról Rogán Antal miniszter a bizottsági meghallgatásán már beszélt, a demográfia és a családpolitika egy lehetséges témája a megerősített párbeszédnek.– Új szakterületekkel is bővül a kabinetiroda feladatköre. Miért éppen a turizmus és az e-közigazgatás került a tárcához?
– A turizmusra nem csak gazdasági sikerágazatként tekintünk – 2010 óta közel ötven százalékkal nőtt a belföldi vendégéjszakák száma –, hanem a hazaszeretet egyik fő terepének is tartjuk. Magyarország egy jó hely, büszkeségre okot adó kulturális értékekkel és természeti kincsekkel. Szeretnénk, ha ezt minél többen tudnák a világban. Ehhez több minisztérium összehangolt munkájára lesz szükség. Ugyanez érvényes az e-közigazgatásra is. Itt az a cél, hogy minél több ügyet lehessen interneten intézni. A belügyminisztérium rengeteg informatikai fejlesztést hajtott végre az elmúlt években, most az a cél, hogy ennek hasznát minél több magyar ember érezze. Tehát az e-ügyintézés felhasználóbarát oldalát szeretnénk erősíteni. Nem kevesebb az ambíciónk, mint hogy Európa első öt országa közt legyünk a digitális szolgáltatások terén…”
Forrás:
Magyarország szintet léphet; Baranyai Gábor, Kis Ferenc; Magyar Idők; 2018. május 19.