„Milyen tervek, milyen gyakorlati tapasztalatok vannak szerte a világon a kilométer-arányos városi útdíjról? Erre a kérdésre kereste a választ a Levegő Munkacsoport egyik gyakornoka, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mesterszakos hallgatója, Beza Abebe Dress. Kutakodása megerősítette, hogy a városi útdíj bevezetésének nincsenek technikai vagy gazdasági akadályai: a technika egyre jobb, a fedélzeti egység egyre olcsóbb, és a dugók egyre többe kerülnek a városoknak. Egyelőre azonban csak Szingapúrban (ahol már a múlt században is volt elektronikus útdíjszedés, egy másik megoldással) döntöttek úgy, hogy – 2020-tól – bevezetnek egy útdíjrendszert a GPS fedélzeti rendszer által rögzített útvonal alapján. Ahhoz, hogy ez máshol – például Budapesten – is megtörténjen, társadalmi támogatás, illetve felvilágosult politikusok szükségesek. Ezért mindenkinek ajánlható, olvassa el Beza Abebe Dress dolgozatát (angol nyelven) arról, mégis mire és miért jó a városi útdíj.”
Forrás:
Városi útdíj: áttekintés kezdő érdeklődőknek; Levegő Munkacsoport; 2018. szeptember 3.
Urban road congestion toll; Beza Abebe Dress; Budapest University of Technology and Economics, Faculty of Transportation Engineering and Vehicle Engineering; 2018. július(PDF)