Jól kezdett a budapesti tömegközlekedésben a mobilos jegy- és bérletértékestés

„A számok alapján jó indulása volt a budapesti tömegközlekedésben a tavaly ősszel indított mobilos jegy- és bérletértékestésnek. Az indulás óta közel bruttó 465 millió forint a mobiljegy-értékesítésből származó forgalom a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) – mondta lapunknak a vállalat.

A számok alapján jó indulása volt a budapesti tömegközlekedésben a tavaly ősszel indított mobilos jegy- és bérletértékestésnek. Az indulás óta közel bruttó 465 millió forint a mobiljegy-értékesítésből származó forgalom a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) – mondta lapunknak a vállalat.

Az ügyfelek eddig összesen több mint 115 ezerszer töltötték le a közlekedési mobiljegy applikációt Android és iOS rendszerű mobilkészülékeikre. Viszonyításként ez olyan, mintha közel a teljes 13-ik kerületi lakosság mobiljegyre váltott volna.

Az utasok most már sokkal gyakrabban, a járműveken lévő plakátokon is találkozhatnak az applikáció hirdetésével, illetve az állomásokon hangosbemondón is népszerűsítik a mobilos lehetőségeket. A BKK továbbra is gyűjti az ügyfelektől és a rendszer működéséről a tapasztalatokat, amelyek alapján a Nemzeti Mobilfizetés Zrt.-vel (NM Zrt.) közösen több, a mobiljegy rendszer működését javító módosítást hajtott már végre, valamint tervez megvalósítani, ezért az aktív promóció ellenére a BKK továbbra is próbaidőszaknak tekinti a jelenlegi fázist.

A mobiljegy-értékesítés az előzetes elvárásoknak megfelelően alakul, az értékesítési darabszámok emelkedést mutatnak. Arról nem tudott a BKK nyilatkozni, hogy a mobilfelhasználók a papír alapú bérletüket cserélték le, vagy a mobilos lehetőség hatására új vevők léptek be, amivel fehéredett a város tömegközlekedése.

Gyerekbetegségek

Megkérdeztük a BKK-t arról is, hogy milyen fejlesztésekre lehet számítani. Korábbi tesztünkben a Napi.hu is több, könnyen orvosolható problémára felhívta a figyelmet. Ilyen például, hogy váltogatni kell a piktogramot és a QR-kódot a metrónál a fel és leszállásnál, illetve, hogy a forgalmas metrómegállókban a leolvasandó felületek a jegykezelő oldalán vannak, amivel az utas a beolvasásakor elállja mások útját. Ehhez hozzá kell tenni, hogy a 3-as metró felújított, újpesti szakaszán erre már gondoltak, ott a jegykezelő elején van a beolvasandó minta, de a többi állomáson nem, pedig ezt megoldani nem lenne különösebben nagy művelet.

A mobiljegy működésével kapcsolatban jelenleg is gyűjtik a tapasztalatokat és a felhasználói visszajelzéseket.
„A beérkezett észrevételek alapján az NM Zrt.-vel közösen azon dolgozunk, hogy ügyfeleink még gyorsabban és kényelmesebben vehessék igénybe mobiljeggyel történő utazásuk során a metróvonalakat, amelynek megvalósulásáig ügyfeleink türelmét és együttműködését kérjük” – közölte a BKK.

Akit megbüntetnek, az viszont nagy könnyítésre ne számítson. Lapunk tesztjében is kiemeltük, hogy a mobilbérletes, ha pótdíjat kell fizetnie, mondjuk mert otthon hagyta a telefonját vagy az lemerült, ugyanúgy be kell mennie rendezni a pótdíjat valamelyik ügyfélszolgálatra. Tehát van lehetőség mobilapplikáción keresztül jegyeket, bérleteket venni, de nem lehet ugyanezen csatornán keresztül elintézni a pótdíjazást.

A BKK magyarázata szerint a mobiljegy létrehozásakor az volt az elsődleges cél, hogy az ügyfelei térben és időben korlátlanul, kényelmesen meg tudják vásárolni mobiltelefonjuk segítségével jegyeiket és bérleteiket.
„A pótdíj gyors befizetésére jelenleg is van lehetőség, ugyanis a jegyellenőrnél azonnal, a pótdíjazáskor készpénzzel, vagy bankkártyával is lehet azt rendezni. Utólag kizárólag a BKK kijelölt ügyfélközpontjaiban van erre lehetőség”- javasolja a BKK.”

Forrás:
Ráharaptak a budapestiek a mobilbérletre; Rácz Gergő; Napi.hu; 2020. január 14.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika, közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , .
Közvetlen link.