„A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén arról döntött, hogy meg kell vizsgálni az autómegosztó-szolgáltatások lehetséges fővárosi szabályozását. Ehhez tett javaslatokat Dorosz Dávid főpolgármesternek írt levelében a Levegő Munkacsoport.
Egy korszerű közautó-rendszernek hozzá kell járulnia ahhoz, hogy alternatívát nyújtson a saját autó tulajdonlásának, és hogy javuljon a levegő minősége, csökkenjen az éghajlatkárosító anyagok kibocsátása. Ennek érdekében dedikált, szétszórt, csak a szabad parkolású közautók által használható parkolóhelyet szükséges létrehozni. A díjmentes parkolást ezeken a parkolókon, mint általában a fővárosban, kizárólag villanyautók részére szabad biztosítani. Ezen parkolók egy részén elektromos töltőállomást is ki kell alakítani.
Biztosítani kell állomáshelyeket kötött parkolású közautó-rendszerek részére is. Ezek személyzet nélkül fenntartott parkolóhelyek, ahol a közautót fel lehet venni mágneskártyával vagy mobiltelefonnal, de ugyanoda vissza is kell vinni. A kötött parkolású közautóknál a foglalási rendszer tegye lehetővé, hogy adott állomáson átvehető autót órákkal, napokkal, sőt hetekkel előre le lehessen foglalni. Legyen alacsony az óradíj, ami kilométerdíjjal egybekötve megfizethetővé teszi, hogy az autó órákig vagy akár néhány napig is a felhasználónál maradhasson – anélkül, hogy az állandó kibérlés vonzó lenne.
A Fővárosi Önkormányzat lehetőség szerint rendszeresen vegye igénybe a közautó-szolgáltatásokat, továbbá ösztönözze arra a saját cégeit, valamint a kerületi önkormányzatokat és cégeiket, hogy használják a közautó-szolgáltatásokat.
A javaslatok részletes indoklása megtalálható a főpolgármester-helyettesnek írt levélben.”
Forrás:
Javaslatok az autómegosztás előmozdítására; Levegő Munkacsoport; 2020. január 15.