Megugrott a mobilos csekkbefizetések száma – a karantén egyik nyertese az iCsekk

„Kétszer annyi csekket fizettek be egy hónap alatt az iCsekk mobilapplikáción keresztül tavasszal, mint a pandémia előtt a téli hónapokban. A Magyar Posta friss felmérése szerint az iCsekk alkalmazást a legjobban a 18-39 évesek kedvelik és használják. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok 40 százaléka hetente intéz online ügyet a mobiltelefonján.

A magyarok – az alapfunkciót, a telefonálást nem számítva – még mindig leginkább böngészésre, hírek, közösségi oldalak olvasására használják a telefonjukat, de a Magyar Posta megrendelésére májusban az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből az is kiderült, hogy ma már gyakrabban intézünk online ügyet, például fizetünk be csekket az okostelefonon, mint ahányszor navigációra használjuk a mobilt.

Okoseszközön legalább hetente végzett tevékenység (18-65 éves lakosság)
Böngészés, honlapok látogatása 91%
Közösségi oldalak látogatása 88%
Hírek olvasása, híroldalak látogatása 88%
Csevegés, chat 82%
Emailezés 78%
Fényképezés 74%
Zenehallgatás 68%
Játékhasználat 56%
Online ügyintézés 40%
Mobilapplikáció letöltése 33%
Navigáció 29%
Online vásárlás 24%
Forrás: NRC, Magyar Posta

Az iCsekk ismertségét és használatát is kutató vizsgálat szerint minél inkább „mobileszköz érett” valaki, annál valószínűbb, hogy ismeri és használja az iCsekk applikációt.

A csekkbefizető alkalmazás kimagaslóan teljesített a veszélyhelyzeti időszakban. A Posta adatai szerint az iCsekk letöltése és az appon keresztül befizetett csekkek száma is megugrott március második felétől, a járvány előtti időszakhoz képest. Áprilisban és májusban is több mint kétszer annyi csekket fizettek be a felhasználók az alkalmazáson keresztül, mint a tavalyi év azonos időszakában – részben a februárban megújult felületnek, részben a veszélyhelyzet alatt megváltozott ügyféligényeknek köszönhetően.

A kutatás alátámasztja azt, hogy a koronavírus-járvány, illetve a meghozott korlátozó intézkedések miatt jóval többen éltek az internet adta lehetőségekkel, mint korábban. Az emberek többsége – a #Maradjotthon kampánynak is köszönhetően – betartotta a korlátozásokat, és a hagyományos megoldások helyett online lehetőséget keresett élelmiszervásárlásra és egyéb mindennapi ügyeinek intézésére, köztük a csekk befizetésére is.

Az iCsekk használata egyszerű, hiszen miután letöltöttük a mobiltelefonra az appot és elvégeztük a szükséges regisztrációt, máris indíthatjuk a csekkek befizetését – bárhol, bármikor, akár otthonról vagy akár a villamoson utazás közben. A csekk rögzítése a QR kód beolvasásával történik, ezt követően már indítható is a bankkártyás tranzakció. Az iCsekkes befizetés bankkártyás vásárlásnak minősül, azaz díjmentes.

A Magyar Posta adatai szerint a csekkbefizetés az egyik leggyakrabban igénybe vett postai szolgáltatás. 2019-ben összesen mintegy 193 millió csekket fizettek be a postákon, összesen 2 235 milliárd forint értékben. Felmérések szerint a számlák mintegy 70 százalékát még mindig csekken fizetik be az ügyfelek. ”

Forrás:
Megugrott a mobilos csekkbefizetések száma – a karantén egyik nyertese az iCsekk; Magyar Posta Zrt; 2020. június 22.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika, közigazgatás:magyar, távközlés
Kiemelt szavak: , , , , , , , .
Közvetlen link.